Jump to content
Annons

Affär som regionbefriar


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Finns det någon affär som regionbefriar ens dvd-inspelare? Jag har fått möjlighet att privat köpa en Sony DVD-Recorder, men den är inte regionsfri tyvärr. Jag tänkte att det kanske går att få det ordnat i efterhand nånstans, även om man inte köpt den där?

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)
Blir nog mycket billigare att skaffa en regionsfri från början.

Nej, jag skulle få köpa den (nästan splitny...) till fördelaktigt pris. Vet att NetOnNet har en mellanskillnad på 200-300 kronor för regionsfri eller ej och att Expert tar 300 kr för att få den regionsbefriad. OnOff hävdar att de gör det gratis!!

Men detta förutsätter att man köpt den av dem. Så det vore bra om det fanns nån affär åtog sig detta uppdrag oavsett inköpsställe.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så gör du det själv. Googa efter din DVD-modell och någon i stil med region free. På många DVD-spelare finns det en hemlig "kod" för att ta bort regionsskyddet. På min var det typ "gå in i menyn, tryck uppåt tre gånger, nedåt två gånger och OK." Och sedan var regionsskyddet borta... 😉

Får en att fundera på VARFÖR det går att göra så. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Eller så gör du det själv. Googa efter din DVD-modell och någon i stil med region free. På många DVD-spelare finns det en hemlig "kod" för att ta bort regionsskyddet. På min var det typ "gå in i menyn, tryck uppåt tre gånger, nedåt två gånger och OK." Och sedan var regionsskyddet borta... 😄

Får en att fundera på VARFÖR det går att göra så. 😱

O 17!!

Och jag som frågade i en Expertbutik och de sa att man - oavsett modell på dvd-recorder - alltid måste ha en kod och trycka på en handdator (pc-laptop duger ej), för att ställa in "multiregion" eller "regionsfri". Där ser man...

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som att de nyare DVDerna behöver handdator, medans lite äldre modeller ofta går att fixa mha fjärrkontrollen. Eller det är iallafall intrycket jag fått när jag letat efter hur jag ska fixa till min DVD.

Och det gick alldeles nyss alldeles utmärkt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...