Jessek Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Har äntligen fått igång ljudkortet och allt shiet runt. Men igår när jag skulle prova spela in så funkade inte micen, den ger ljud ifrån sig men spelar inte in. Jävligt mysko. Vad är felet?
Neko Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Har äntligen fått igång ljudkortet och allt shiet runt. Men igår när jag skulle prova spela in så funkade inte micen, den ger ljud ifrån sig men spelar inte in. Jävligt mysko. Vad är felet? Ljudkort? Dator? Program?
mrbjoorn Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Har äntligen fått igång ljudkortet och allt shiet runt. Men igår när jag skulle prova spela in så funkade inte micen, den ger ljud ifrån sig men spelar inte in. Jävligt mysko. Vad är felet? Ger den ljud ifrån sig? Genom "Direct monitor" eller genom medhörningen i programmet?
Jessek Postat 2 augusti 2007 Trådstartare Postat 2 augusti 2007 Den ger ljud i högtalarna. Jag har E-MU 0404 ljudkortet. Jag har provat alla möjliga inspelningsprogram, inget funkar.
Jessek Postat 2 augusti 2007 Trådstartare Postat 2 augusti 2007 Den ger ljud i högtalarna. Jag har E-MU 0404 ljudkortet. Jag har provat alla möjliga inspelningsprogram, inget funkar.
Jessek Postat 2 augusti 2007 Trådstartare Postat 2 augusti 2007 Jag är ny med det här, hajjar inte så mycket. Hur menar du? Hur gör man?
Itzhak Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Jag är ny med det här, hajjar inte så mycket. Hur menar du? Hur gör man? börja med att läsa "the fucking manual" om grunden för inspelningar.
Itzhak Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Jag har läst den..Hajjar ändå inte. alltså, tänk till lite nu. du säger att du "har E-MU 0404 " och har provat "alla möjliga inspelningsprogram" och att micken "ger ljud ifrån sig men spelar inte in". vad tror du att du får för svar? ska vi gissa vad du använder för program, preamp etc? skärp dig. gör om, gör rätt.
Lithium Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Det är iaf inte miken det är fel på. Troligtvis är det emu 0404:s patch mix som du inte riktigt har koll på, så läs manualen till ljudkortet där står det hur du skall göra. Har du tappat bort den så finns den att ladda ner på emu:s hemsida.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.