Twilight_Zound Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 Någon som kan något om dessa...?? Erfarenheter? Jobbat med dem? Speak up...Please Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 Känner inte till dem. De är säkert bra, men jag gillade copyn på Josefin Jacobsson: Josefin Jacobssons första skiva kommer inom kort att göra en skiva. 🙂 http://damrecordet.com/Musik.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demomannen Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 Extremt snygg hemsida har dom också. Det osar pro. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 2 augusti 2007 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2007 Anledningen till att jag undrar är att jag har haft en viss kontakt med "företaget". Inte direkt seriös från deras sida dock... Jag är intresserad av en av deras sångerskor. Hon är intresserad av mig som producent...Jag tänkte bara pejla läget lite... Jag ringde helt sonika upp och frågade om det var ok han sa ja visst. Vi skulle träffas sen hörde jag inte mer... Nu är kontakt etablerad med sångerskan i fråga och det visar sig att hon inte har kontrakt eller muntliga avtal eller så...Det är bara att köra på med andra ord...? Eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demomannen Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 Javisst är det! Artister på hobbynivå är av naturliga skäl sällan bundna av exklusivitetsavtal. Om du tror att det är värt besväret så ska du avtala om rätten till inspelningarna, se mitt svar i andra tråden. Men kanske du ska ta det lite lugnt med det så här i början, innan ni erövrat världen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demomannen Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 🙂 Jag vill faktiskt rekommendera alla att ta sig en ordentlig titt på damrecords hemsida. Underhållning på hög nivå, lite Solstollarna 2007. http://damrecordet.com/res/Filmen/mediafilmavacademyfilm.wmv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 Jag är intresserad av en av deras sångerskor.Hon är intresserad av mig som producent...Jag tänkte bara pejla läget lite... Jag undrar bara vilken av sångerskorna du vill jobba med? Man kan väl inte direkt påstå att nån av dem briljerar... /Dex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 🙂Jag vill faktiskt rekommendera alla att ta sig en ordentlig titt på damrecords hemsida. Underhållning på hög nivå, lite Solstollarna 2007. http://damrecordet.com/res/Filmen/mediafilmavacademyfilm.wmv I denna katalog finns fler filmer, bland annat några gripande musikvideor. http://damrecordet.com/res/Filmen /Dex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 2 augusti 2007 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2007 (redigerat) Jag är intresserad av en av deras sångerskor.Hon är intresserad av mig som producent...Jag tänkte bara pejla läget lite... Jag undrar bara vilken av sångerskorna du vill jobba med? Man kan väl inte direkt påstå att nån av dem briljerar... /Dex. Beror helt och hållet på hur man hanterar dem... Den jag har kontakt med kan mer hon fick lov att göra på DAM...Ni får se... Edit: Men nu var det ju inte fråga om artisterna i sig utan om "bolaget" som sådant... Redigerat 2 augusti 2007 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 tack för underhållningen! Underbar sida, studio, låtar.. ja allt! Med producentens ljudbibliotek kan vad som helst bli en hit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemluth Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 Jag har länge undrat vart den lille herren Magnus Svensson tog vägen. (jag hade honom som musiklärare i mellanstadiet) Nu vet jag svaret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 2 augusti 2007 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2007 Tror vi håller här va...Så vi inte övergår i smutskastning.. Jag är nöjd med svaren på mina frågor... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 Tror vi håller här va...Så vi inte övergår i smutskastning..Jag är nöjd med svaren på mina frågor... 🙂 Du har rätt. F'låt. 😉 /Dex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
meravigliosa (oregistrerad) Postat 16 augusti 2007 Dela Postat 16 augusti 2007 Någon som kan något om dessa...??Erfarenheter? Jobbat med dem? Speak up...Please - Vad vill du dem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
meravigliosa (oregistrerad) Postat 16 augusti 2007 Dela Postat 16 augusti 2007 - Vad vill du dem? Jag ber om ursäkt för min okunnighet. Jag såg inte att det fanns hundra svar innan jag skrev detta. Men jag ville komma till att jag varit i kontakt med dem. Det var så kul och se att det pratades om det här så jag till och med gick och blev medlem.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 16 augusti 2007 Trådstartare Dela Postat 16 augusti 2007 (redigerat) Oki... Här är storyn: Jag upptäckte en sångerska som jag tyckte hade potential. Det visade sig att hon hade samarbete med D.A.M (EJ kontrakt). Jag tänkte av ren hyfs och respekt tar jag kontakt med ansvarig för DAM och kollar läget lite. Om det skulle va möjligt för mig att jobba lite med denna sångerska. Svaret jag fick vart mer än possitivt. Hade haft lite sporadisk kontakt med henne innan och det blev bestämt med Ansvarig för DAM att vi ALLA tre skulle träffas inne i kalmar och disskutera ev samarbete. Ansv skulle kontakta mig efter samtal med sångerskan. Nu kommer det roliga: Han hör inte av sig. Han och sångerskan träffas i kalmar och han påstår att jag skulle dyka upp, vilket jag inte visste. Naturligtvis blir det lite negativ stämning. Det går en vecka eller två, så får jag ett samtal via MSN med sångerskan där det framgår att dom hade träffats men jag inte dykt upp. Han hade sagt att jag skulle komma. Jag och sångerskan bestämmer ett möte utanför DAM, efter detta mötet beslutas det att vi SKA jobba ihop oavsett.. Hon har INGA avtal/kontrakt eller dylikt med DAM Det framgår även att det är flera st som är VÄLDIGT irriterade och känner sig MYCKET felbehandlade av DAM.. Jag har inga som helst intressen av samarbete med DAM..PUNKT Redigerat 16 augusti 2007 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.