spaceman Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 http://se.europe.creative.com/products/product.asp?prod=565 Dom ser ju så glada ut på kartongen, så det här måste ju vara en höjdare... 🙂 Har Studio tidningen recenserat denna produkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 (redigerat) Eftersom det är creative som gör produkten måste den vara utmärkt för musikproduktion. 😱 Redigerat 6 september 2004 av brojd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 6 september 2004 Trådstartare Dela Postat 6 september 2004 Undra om man kan göra Ctrl + Alt + Delete med klaviaturen, typ C, D, fiss om man är missnöjd med låten ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 C-A-D - Är ju självklart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 Jag gillar speciellt att man får ett "37-noters tryckkänslig musiktangentbord med tonhjul, bibehåll- och mediakontroller" Undrar om det följer med ett soundblaster kort? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 6 september 2004 Trådstartare Dela Postat 6 september 2004 Undrar om det följer med ett soundblaster kort? Det kanske är inbyggt i tangentbordet... 😱 Undrar om man kan jacka på ett axelband så man kan köra live med klaviaturen som Robert Wells i Rhapsody In Rock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 Vilken skit 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 Undrar om man kan jacka på ett axelband så man kanköra live med klaviaturen som Robert Wells i Rhapsody In Rock. Jomen alltså det vore fränt. Då kunde man verkligen leva sig in i musiken precis som de på asken gör. Man ser verkligen att de är representativa för ungdomar som gör musik på, sin dator. Inte äggformade svettiga farbröder som sliter sitt redan tunna hår efter att ha installerat om de där förmorrade drivrutinerna för sjuttiosjätte gången, orakade och sömnbristiga med fett hår och kaffefläckade tänder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 Jag har faktiskt tafsat på den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 6 september 2004 Trådstartare Dela Postat 6 september 2004 Jag har faktiskt tafsat på den! Var det en aha upplevelse som gav sköna vibbar ? Tänk om man fick med tangentbordet/klaviaturen bundlad med Cubase System2.. 😱 ...Man kan ju alltid drömma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 Jag har faktiskt tafsat på den! Var det en aha upplevelse som gav sköna vibbar ?. Nope! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 Jag tycker ju då att det är liiite coolt att t.o.m hemmastudio blivit en mainstreamvara. Precis som hem pc. Typ, istället för att ge sina barn (om man nu haft några) en gura i julklapp kan man ge dem en komplett studio. 🙂 Jodå, lite coolt är det allt. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dagon Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 Lite kul är ju ändå idén, även om genomförande kanske inte är så lysande. Även om jag har mitt piano bredvid datorn är det lite bökigt att ställa in ljud i pluggar samtidigt som man spelar. Man skulle kunna ha det till att ställa in ljuden eller peta in noter när man sitter och arrangerar utan att behöva ha känsla i klaviaturen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 Testade den där när den kom ut i butik för ett bra tag sedan. Rekommenderas inte alls. Har nog inte spelat på en klaviatur som känns så billig sladdrig och plastig. Denna går bort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
freddie Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 Jag har faktiskt tafsat på den! Jag åxå 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChrioN Postat 7 september 2004 Dela Postat 7 september 2004 Eftersom det är creative som gör produkten måste den vara utmärkt för musikproduktion. 😉 wörd. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 7 september 2004 Dela Postat 7 september 2004 Kan det kanske duga till att ha med sig när man flänger runt på tjänsteresor? 😛 Jag sitter ofta på hotellrum o häckar (som nu 🙁) och ibland kommer jag såklart oväntat på en truddelutt och förbannar mig över att jag varken har keyboard eller studioprogram till att ploja vidare med idén... min fjuttiga lösning på problemet är just nu KB Piano som låter mig någorlunda att plinka på laptoptangenterna likt ett klaviatur. Sisådär då alltså. Det räcker precis till att fånga embryot till idén från tanke till ton. 🙂 Så för mig vore fjuttiga Prodikeys ovan ett rejält lyft från ännu fjuttigare KB Piano att använda i väntan på att jag kommer hem till studion. Frågan är dock om det är litet och behändigt nog att få plats i handbagaget? Hittar inte måtten på hemsidan (kör GPRS just nu så jag orkar inte intensivsöka heller precis)... nåja, får väl ta mig en närmare titt IRL på denna mesiga leksak. Alla ursäkter för att köpa nya prylar är bra ursäkter. 😄 Förresten... på tal om att sitta på hotellrum och skriva musik... ikväll steppar jag istället rundor på rummet till "jag är full" i försök att göra passande koreografi (har blivit övertalad att köra denna lajv på firmafesten på torsdag).. glad är jag att det inte finns videoövervakning på rummen! 😱😆😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 8 september 2004 Dela Postat 8 september 2004 Kan det kanske duga till att ha med sig när man flänger runt på tjänsteresor? 😕 Jag sitter ofta på hotellrum o häckar (som nu 🙁) och ibland kommer jag såklart oväntat på en truddelutt och förbannar mig över att jag varken har keyboard eller studioprogram till att ploja vidare med idén... min fjuttiga lösning på problemet är just nu KB Piano som låter mig någorlunda att plinka på laptoptangenterna likt ett klaviatur. Sisådär då alltså. Det räcker precis till att fånga embryot till idén från tanke till ton. Så för mig vore fjuttiga Prodikeys ovan ett rejält lyft från ännu fjuttigare KB Piano att använda i väntan på att jag kommer hem till studion. Frågan är dock om det är litet och behändigt nog att få plats i handbagaget? Hittar inte måtten på hemsidan (kör GPRS just nu så jag orkar inte intensivsöka heller precis)... nåja, får väl ta mig en närmare titt IRL på denna mesiga leksak. Alla ursäkter för att köpa nya prylar är bra ursäkter. 😄 Tips: Skaffa en diktafon! Finns väl sånna små 512mb-usb-minnen med mikrofon nu tror jag. Måste ha en sån själv! 😄 Så fort man får en idé, nynna in, förklara för dig själv hur du tänker just då, glöm bort, åk hem, lyssna på idén, kasta idén för den va värdelös eller gör nåt av det. Vet själv att jag har världens bästa idé titt som tätt när jag t ex är ute o fiskar, åker buss eller vaknar på nåt konstigt ställe utan datorer och instrument. Givetvis är den puts väck när man kommer hem... Vissa använder iofs sin telefonsvarare, men det är för dyrt och osmidigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 8 september 2004 Dela Postat 8 september 2004 Jag äger fakiskt en Creative Prodikeys DM, och jag kan bekräfta att midi-tangentbordet är riktigt kasst, typ som ett leksakspiano eller nåt. Däremo gillar jag det "vanliga" tangentbordet. 😄 Hela härligheten tar dock ganska stor plats på tangenbordet. 😕 Men men, jag ångar inte mitt köp...inte så mycket i alla fall 😄 //Nisse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 Jag äger fakiskt en Creative Prodikeys DM, och jag kan bekräfta att midi-tangentbordet är riktigt kasst, typ som ett leksakspiano eller nåt. 😆 Däremo gillar jag det "vanliga" tangentbordet. 🙂 Hela härligheten tar dock ganska stor plats på tangenbordet. 😆Men men, jag ångar inte mitt köp...inte så mycket i alla fall 🙂 //Nisse Vad är måtten? Jag hittar inte nån spec på nätet, och undrar om det går ner i handbagaget... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 (redigerat) Den dagen jag köper en laptop eller en shuttle för portabel musikproduktion blir det nog ett prodikeys. Känns aldeles lagom om man frågar mig. Vore roligt om de släppte en version med helvägda tangenter.. Hehe.. Helvägda miniatyrtangenter, det skulle baske mig vara ännu otrevligare att spela på. /Majken Redigerat 15 september 2004 av Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 (redigerat) Den dagen jag köper en laptop eller en shuttle för portabel musikproduktion blir det nog ett prodikeys. Känns aldeles lagom om man frågar mig. Visst gör det. Men frågan är ju fortfarande om det får plats i handbagaget... 😆 Redigerat 15 september 2004 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 Vore roligt om de släppte en version med helvägda tangenter.. Hehe.. Helvägda miniatyrtangenter, det skulle baske mig vara ännu otrevligare att spela på. /Majken Tänk om det inga tangenter fanns alls 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piffen Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 Men jag förstår inte vad alla har emot denna fantastiska skapelse... ord som plastig, sladdrig och leksak duggar tätt. Nä, ni har inte fattat nånting. Det här är det bästa som hänt musikbranschen sen atombomben! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.