Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är som väldigt många andra här tidigare väääldigt ny på att spela in och göra musik med datorn.

Funderar på att göra en Behringer Xenyx 1204FX till mitt första inköp till datorn. Är det klokt? Jag är själv lite skeptisk till märket behringer, men vem vet?, dom ska väl lyckas med något nån gång. Någon som har erfarenheter av bordet? Jag tyckte att det lät bra eftersom det har ett inbyggt ljudkort och mickpreamps.. Finns det något annat som jag borde köpa istället? http://www.behringer.com/1204FX/index.cfm?lang=ENG är bordet. kostar kring 2 000:-

/Jonas

Annons
Postat

Nja det där med inbyggt ljudkort stämmer inte riktigt. Du får med ett usb-ljudkort som du kan koppla till mixern. Har själv ett 1622FX bord och är nöjd med det. Men jag tror att det är varken bättre eller sämmre än något annat billigare bord så vill du ha "studio" kvalité som märks så lär du nog få punga ut därefter men Behringer funkar bra för oss som vill satsa på annat till datorn och fortfarande få ett rätt schysst ljud till datorn.

OBS - jag har inte prövat USB-ljudkortet så jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt men vad jag fattar på manualen så kan den bara köra i 48 Khz - men som sagt jag har inte prövat kortet alls.

Postat
Nja det där med inbyggt ljudkort stämmer inte riktigt. Du får med ett usb-ljudkort som du kan koppla till mixern. Har själv ett 1622FX bord och är nöjd med det. Men jag tror att det är varken bättre eller sämmre än något annat billigare bord så vill du ha "studio" kvalité som märks så lär du nog få punga ut därefter men Behringer funkar bra för oss som vill satsa på annat till datorn och fortfarande få ett rätt schysst ljud till datorn.

OBS - jag har inte prövat USB-ljudkortet så jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt men vad jag fattar på manualen så kan den bara köra i 48 Khz - men som sagt jag har inte prövat kortet alls.

Ah ok.. Då satsar jag på att köpa mig ett ljudkort och försöka komma igång innan jag jag sneglar åt mixerhållet igen.

Tack för svaret!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.