Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter med ett creative Audigy platinum 2zs i burken som jag börjar bli missnöjd med. Jag använder datorn till att spela in gitarr/bas och sång.Jag använder också en hel del vst pluggar/instrument.Har kollat runt lite och hittat 3 möjliga kandidater till uppgradering;

Egosys juli@

M-Audio delta audiophile 192

EMU 1212

Är lite reserverad till EMU då jag köpte ett EMU APS för några år sedan och hade grymma problem med drivisar till det...

Någon som har några rekomendationer?

Annons
Postat
Är lite reserverad till EMU då jag köpte ett EMU APS för några år sedan och hade grymma problem med drivisar till det...

Jag gissar att du hade problem med drivers till XP men jag tror inte att det finns någon anledning att vara reserverad mot EMU efter vad som hände med drivarna till APS-korten. EMU släppte ju aldrig några drivers till XP så alla som ville köra APS-kortet under XP fick ladda hem några hempulade drivers, som oftast inte fungerade bra. Jag hade inga problem att köra APS-kortet så länge som jag använde originaldrivarna till Windows 95/98.

Postat
Jag använder datorn till att spela in gitarr/bas och sång.
Behöver du kunna koppla in instrumenten direkt i ljudkortet? Eller använder du redan mixerbord eller bra mikförstärkare?

Kan du tänka dig USB eller Firewire-ljudkort?

Postat

Jag använder oftast en mixer eller pod/V-amp vid inspelning så kortet behöver inte ha förstärkta ingångar.Har inte funderat över USB/FW kort.

Postat

Börja med att glömma den där APS-historian. E-MU APS var närapå samma sak som gamla SoundBlaster Live, och sedan dess har det nog skett lika många framsteg på E-MU:s ljudkortsfront som... som... Intel har gjort från Pentium II till Core2Duo. 😄😉

E-MU Emulator X (1212M-kortet plus samplermjukvara) kostar 1795:- hos 4Sound, lika mycket som 1212M-kortet kostar fristående. Då får du lite mjukvaruinstrument att spela på också. 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.