bergis Postat 1 augusti 2007 Postat 1 augusti 2007 Nån som vet om det finns någon AU plug som gör motvarande vad i/o pluggen i Logic pro gör? Dvs hanterar in och utgångar till externa effekter.. Alternativt hur man hanterar externa effekter i LE på ett smidigt sätt?? Har postat liknande fråga förut utan svar så snälla hjälp!!
Elof (oregistrerad) Postat 1 augusti 2007 Postat 1 augusti 2007 Nån som vet om det finns någon AU plug som gör motvarande vad i/o pluggen i Logic pro gör? Dvs hanterar in och utgångar till externa effekter.. Alternativt hur man hanterar externa effekter i LE på ett smidigt sätt?? Har postat liknande fråga förut utan svar så snälla hjälp!! En lösning är att ta in den påverkade signalen på en aux i realtid. Jag vet dock inte exakt hur många auxar man kan skapa i LE.
bergis Postat 1 augusti 2007 Trådstartare Postat 1 augusti 2007 tack för hjälpen men i Logic Ex finns inga fysiska ingångar att välja på aux kanalerna, de verkar bara funka med multichannelinstrument som inputs! jah blir så irrterad över detta! det borde gå att routa ingångar på liknande sätt? är det begränsatt i Logic Ex. bara för att man skall köpa pro versionen eller....
Elof (oregistrerad) Postat 1 augusti 2007 Postat 1 augusti 2007 tack för hjälpen men i Logic Ex finns inga fysiska ingångar att välja på aux kanalerna, de verkar bara funka med multichannelinstrument som inputs! jah blir så irrterad över detta! det borde gå att routa ingångar på liknande sätt? är det begränsatt i Logic Ex. bara för att man skall köpa pro versionen eller.... Ajdå, det visste jag inte. Det är just sånna här enkla och självklara funktioner som saknas i express, därför kommer de flesta på att man måste ha pro när man börjar mixa på allvar. Det du skulle kunna göra, som är väldigt nödlösning, är väl att record-arma ett spår och ha software monitoring påslaget. Då får du ju in signalen i programmet igen, men det känns som en väldigt tråkig omväg. Det lättaste blir väl att spela in signalen på ett nytt spår igen, flytta det minimalt bakåt i tid och sedan använda sample-delay pluginen för att kompensera för latencyn som omvandlingen ger (några ms alltså).
bergis Postat 1 augusti 2007 Trådstartare Postat 1 augusti 2007 tack för hjälpen men i Logic Ex finns inga fysiska ingångar att välja på aux kanalerna, de verkar bara funka med multichannelinstrument som inputs! jah blir så irrterad över detta! det borde gå att routa ingångar på liknande sätt? är det begränsatt i Logic Ex. bara för att man skall köpa pro versionen eller.... Ajdå, det visste jag inte. Det är just sånna här enkla och självklara funktioner som saknas i express, därför kommer de flesta på att man måste ha pro när man börjar mixa på allvar. Det du skulle kunna göra, som är väldigt nödlösning, är väl att record-arma ett spår och ha software monitoring påslaget. Då får du ju in signalen i programmet igen, men det känns som en väldigt tråkig omväg. Det lättaste blir väl att spela in signalen på ett nytt spår igen, flytta det minimalt bakåt i tid och sedan använda sample-delay pluginen för att kompensera för latencyn som omvandlingen ger (några ms alltså). Ja det är typ så jag gör nu(men jag anväder motukortets mixer för monitorlyssning) det funker men det skulle vara mycket lättare om man skulle kunna ha med all outboard direkt i bouncarna..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.