stickane Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 Hitmakers är ett kommande program på Kanal 5 där låtskrivare ska få tävla mot andra med sina inskickade låtar. Än så länge finns inte särskilt mycket information tillgänglig på nätet, men vi återkommer när vi vet mer om upplägget: http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=20872 Hej! Jag har redan fått svar att jag ska få vara med i programmet. Jag fick ett mail där de frågade om jag ville vara med i programmet med en viss låt. Dom valde en låt som jag inte hade tänkt från början. Tur att TBRUCE fixade till avtalen. Tack TBRUCE. De ä ba att dra på sig bonnkläderna då. Mvh Stickane Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UkuleleSolen Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 Jag tror jag kommit med. Kanal5 har i alla fall ringt o sökt mig. Ringde dom nu, men jag skulle tydligen få återkomma i morgon, för rätt personer var inte på plats. Mina låtar är långt från mainstream. Minns inte ens vilken jag skickade till dom. Gjorde det i ren impuls. Det kan vara nån av dom jag har på min myspace: myspace.com/marcusroos Eller på www.sanesociety.org/sw/roosen Det blev plötsligt lite spännande i alla fall 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 Jag kom med. =) Ska upp till sthlm i oktober iaf och vara med i programmet. =) Synd att min vän (andra upphovsmannen) godkände det tidigare avtalet utan min vetskap. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berra_- Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 Grattis alla som kommit med! 😏😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UkuleleSolen Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 Jag tror jag kommit med.Kanal5 har i alla fall ringt o sökt mig. Ringde dom nu, men jag skulle tydligen få återkomma i morgon, för rätt personer var inte på plats. Mina låtar är långt från mainstream. Minns inte ens vilken jag skickade till dom. Gjorde det i ren impuls. Det kan vara nån av dom jag har på min myspace: myspace.com/marcusroos Eller på www.sanesociety.org/sw/roosen Det blev plötsligt lite spännande i alla fall 😏 Citerar mig själv 😱 Ringde till växeln och fick det där beskedet om att jag skulle ringa i morgon. Direktnumret finns intalat som ett meddelande på min telefonsvarare... 30 mil bort. Nu, när vi blivit ett gäng - är det nån som sitter på det här direktnumret och kan hjälpa mig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 öhm.. Jag har också tappat bort direktnumret... 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 Jag anmälde mej aldrig... ganska skönt, så slipper jag fundera på det. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UkuleleSolen Postat 20 september 2007 Dela Postat 20 september 2007 Ja, jisses - jag är med! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AssOwL™ Postat 20 september 2007 Dela Postat 20 september 2007 Grattis ni som kommer med! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berra_- Postat 20 september 2007 Dela Postat 20 september 2007 Jag anmälde mej aldrig... ganska skönt, så slipper jag fundera på det. 🙂 Haha samma här 🙂 Glömde helt bort det 🙂 Men blir det en ny säsong och det verkar intressnt så får det bli då! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skogholm Postat 1 december 2007 Dela Postat 1 december 2007 Nån som vet när hitmakers börjar och sända på kanal 5? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eterno Postat 20 februari 2008 Dela Postat 20 februari 2008 Ja, är det någon som vet när Hitmakers börjar? Om det nu blir något av det. Jag läste att de skulle börja med sändningen hösten 2007. Ni som var med vet säkert men det är kanske tystnadsplikt som gäller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UkuleleSolen Postat 20 februari 2008 Dela Postat 20 februari 2008 Nä, vi vet inte mer än er. Jag vill minnas att jag hörde "våren 2008". Än är de inte försenade i så fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eterno Postat 20 februari 2008 Dela Postat 20 februari 2008 Ok, tänkte väl det. Lite jobbig program ledare bara, hehe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 (redigerat) Hittade Promo filmen till Hitmakers och det visade sig att våran studio och en låt var med i den. Detta var jag lyckligt ovetande om ? Men det var ju lite roligt i alla fall. Tur för dom att den inte var för TV utan för att sälja konceptet. 1:05 in i videon dyker låten Let The World Know med Salif upp om min partner Olle sitter och Babblar massa skit. ☺️😛😆 Hitmakers Promo Video Men vad jag läst verkade programmet inte gå bra i Norge och det är tveksamt om Sverige och Danmark sänder det överhuvudtaget. Men hoppas att det blir , Vore kul att se programmet. Dock känns det som dom rippat konceptet från " Dragon´s den " där uppfinnare pitchar till fem investerare. Edit. NU med fungerande länk.. Tack KillwithSkill Redigerat 22 februari 2008 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Hittade Promo filmen till Hitmakers och det visade sig att våran studio och en låt var med i den.Detta var jag lyckligt ovetande om ? ☺️ Men det var ju lite roligt i alla fall. Tur för dom att den inte var för TV utan för att sälja konceptet. 1:05 in i videon dyker låten Let The World Know med Salif upp om min partner Olle sitter och Babblar massa skit. 😛😆 :lol: Hitmakers Promo Video Men vad jag läst verkade programmet inte gå bra i Norge och det är tveksamt om Sverige och Danmark sänder det överhuvudtaget. Men hoppas att det blir , Vore kul att se programmet. Dock känns det som dom rippat konceptet från " Dragon´s den " där uppfinnare pitchar till fem investerare. Hittar ingen video om Hitmakers?!?!?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Hittar ingen video om Hitmakers?!?!?! Esta aqui: http://www.fridaytv.se/resources/formats/&...ts/27-movie.wmv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eterno Postat 2 april 2008 Dela Postat 2 april 2008 Hitmakers, premiär Söndag, 6 april kl: 19.00 på Kanal 5 http://kanal5.se/web/guest/hitmakers Lycka till ni som är med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrRomero Postat 4 april 2008 Dela Postat 4 april 2008 Hittar ingen video om Hitmakers?!?!?! 🙂 Esta aqui Yeah, lite spanska! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 kollade 1:a programet och fick intrycket att man ska vara både artist och låtskrivare. kul att det var lite blandad musik. några här på forumet som vi kommer att få se under programet gång? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UkuleleSolen Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Det känns verkligen att Hitmakers var en halvhjärtad satsning från Kanal5. Inte en jingel eller nåtis på nån reklampelare så långt jag kunnat se. Jämför med satsningen inför dansprogrammet som går nu på samma kanal... Numera vet jag knappt om jag ser fram emot att se min medverkan längre. Det skulle vara för mitt ukuleleäventyr med Gynning då... om dom ens sänder det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 (redigerat) Såg första programet och det var väl ok även om man förstod att de flesta låtarna inte skulle falla skivbolagen i smaken. Blandad musik var ju ett plus. några här på forumet som kommer att dyka upp i programet? Redigerat 5 maj 2008 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Kollar på det nu! Skrek av skratt när dansbandet åkte på en skitsnygg sågning av dansken. "-Har ni internet där hemma?" 🙂😲 *skrattat så jag har ont i magen* 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
xarl Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Det här va ju underhållning på hög nivå 🙂😲😄 Dansbandet som körde en blandning av Die Krupps o Nitzer Ebb va ju bara för roligt. -"Ni verkar helt avskärmade från omvärlden ! ! !" /X Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rocke Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Haha man ska väl inte ta och såga för mycket då jag fick intrycket av att det var en hel del folk härifrån som var/är med. Men helt rätt, dom verkade ju helt avskärmade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 fan va ångest jag får av sånt här skit.. trots det så sitter jag o kollar på det.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dogbuerner Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Kollade en sväng. Såg bland annat "dansbands fallet". Oh ahh.. Men var inte tanken med det hela att leta efter hitlåtar och bra låtskrivare? Det fokuserades rätt mycket på framförandet. hur de sjöng osv och betydligt mindre på själva låtarna, arren osv. Måste ha missat något känns det som Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stickane Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Såg första programet och det var väl ok även om man förstod att de flesta låtarna inte skulle falla skivbolagen i smaken.Blandad musik var ju ett plus. några här på forumet som kommer att dyka upp i programet? Hejsan! Jag tror Hitmakers kommer sändas 8 söndagar framåt. Jag var med på inspelningarna med en låt. En erfarenhet rikare. Ännu mera säker blir jag nu när jag sett de 2 första programmen. Det är att man måste ha hela konceptet när man presenterar en låt för ett skivbolag. 1) Det måste finnas en hitpotential i låten. 2) Den måste presenteras/ sjungas av proffs. Det är kanske det viktigaste. 3) Instrumenteringen behöver inte vara 100% bra, men det kan vara en fördel. Mvh Stickane Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Circulate (oregistrerad) Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Jag har kollat lite till och från, och det intryck jag har fått hittills verkar vara helt okej faktiskt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dreamtones Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Kollade en sväng. Såg bland annat "dansbands fallet". Oh ahh..Men var inte tanken med det hela att leta efter hitlåtar och bra låtskrivare? Det fokuserades rätt mycket på framförandet. hur de sjöng osv och betydligt mindre på själva låtarna, arren osv. Måste ha missat något känns det som Jag håller med helt och hållet. Jag blev besviken, kändes oseriöst... Idol-program... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.