Jump to content
Annons

Hur ska jag ljudisolera mitt övningsrum bäst? (trummor)

Peoma08

Recommended Posts

Hej där alla ljudvetare!

Det här är då min första post på forumet och jag hoppas att jag placerade posten rätt..

Nu är det så att jag har haft mina trummor i mitt rum ett tag och jag har alltid stört mig mycket på att det ekar aldeles för mycket.. Som ni ser på bilderna har jag helt hårda kala väggar och skulle verkligen behöva dämpa eftersom ljudet från trummorna låter dåligt.

Jag sätter gärna upp skumgummi eller tyg på väggarna.. dvs jag har heldre ett rum med bra ljud än ett snyggt rum 😊. Jag funderade också på en variant att hänga typ en backdrop framför trummorna i en båge för att dämpa ljudet.. vet inte vad som funkar bäst..

Min budget ligger någonstans runt 1000-1500 kr och skulle gärna få det så billigt som möjligt.. jag är tacksam för alla svar jag får och ser gärna bilder på hur slutresultatet blir!

- Tack för hjälpen!

// Emil

dsc03292smalltr6.jpg

dsc03293smallgg8.jpg

dsc03294smallet5.jpg

dsc03295smallzi3.jpg

Dela på andra sajter

Annons

Med din låga budget så vet jag inte.

Men kanske att du bygger moln och hänger i taket över trummorna.

Du kan sno mitt recept här: Länk

Sen lägger du en matta under trummorna

Och om du har möjliget att hänga upp en backropp som du sa.

Tror absolut inte det blir optimalt, men billigt skulle det ju vara.

Allt du får in i rummet kommer att dämpa upp det då det ser väldigt kalt ut.

Dela på andra sajter

allt du kan fån in i rummet dämpar.. 😊

de e sant.. matta, o lite skit hjälper mkt.. eftersom du splar in i ditt rum o inte har mer ambitioner än så rekommenderar jag att du kör på med möbler o dämpande tygaffischer.. annat är att ta steget in mot rumsreglerande åtgärdanden.. 😉

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.