Peoma08 Postat 31 juli 2007 Dela Postat 31 juli 2007 Hej där alla ljudvetare! Det här är då min första post på forumet och jag hoppas att jag placerade posten rätt.. Nu är det så att jag har haft mina trummor i mitt rum ett tag och jag har alltid stört mig mycket på att det ekar aldeles för mycket.. Som ni ser på bilderna har jag helt hårda kala väggar och skulle verkligen behöva dämpa eftersom ljudet från trummorna låter dåligt. Jag sätter gärna upp skumgummi eller tyg på väggarna.. dvs jag har heldre ett rum med bra ljud än ett snyggt rum 😊. Jag funderade också på en variant att hänga typ en backdrop framför trummorna i en båge för att dämpa ljudet.. vet inte vad som funkar bäst.. Min budget ligger någonstans runt 1000-1500 kr och skulle gärna få det så billigt som möjligt.. jag är tacksam för alla svar jag får och ser gärna bilder på hur slutresultatet blir! - Tack för hjälpen! // Emil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 31 juli 2007 Dela Postat 31 juli 2007 Med din låga budget så vet jag inte. Men kanske att du bygger moln och hänger i taket över trummorna. Du kan sno mitt recept här: Länk Sen lägger du en matta under trummorna Och om du har möjliget att hänga upp en backropp som du sa. Tror absolut inte det blir optimalt, men billigt skulle det ju vara. Allt du får in i rummet kommer att dämpa upp det då det ser väldigt kalt ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 augusti 2007 Dela Postat 1 augusti 2007 allt du kan fån in i rummet dämpar.. 😊 de e sant.. matta, o lite skit hjälper mkt.. eftersom du splar in i ditt rum o inte har mer ambitioner än så rekommenderar jag att du kör på med möbler o dämpande tygaffischer.. annat är att ta steget in mot rumsreglerande åtgärdanden.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peoma08 Postat 1 augusti 2007 Trådstartare Dela Postat 1 augusti 2007 Kan man göra en tygaffisch av att man spänner tyg runt 4 reglar i en kvadrat tex.. sen om man lägger i en markskiva i den.. hjälper det mer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.