freddo Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 (redigerat) Go'morrn på Er! Tjejens syster frågade om man kunde plugga in en mic i min dvd-spelare då deras inte hade någon ingång. 😆 Hon fyller ju år och vill köra karaoke till helgen... 😄 Det finns ju dvd'er med "karaokebakgrunder" - frågan är bara hur kan man fixa sångljudet utan pa? Har hemmastärkare/receivers nån ingång som lämpar sig? 🙂 Tack för svar! 😆 Redigerat 6 september 2004 av freddo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
freddo Postat 6 september 2004 Trådstartare Dela Postat 6 september 2004 Nu fattar jag vad det är för prylar systern sett... Det verkar finnas speciella "karaoke-spelare" och format, även karaoke-mixers - kan ni tänka er!! Hm, frågan är vad man ska satsa på, de har ju redan dvd-spelare? Köpa en dedikerad maskin för 4 papp låter enormt dyrt. En liten, billig mic-preamp med reverb borde väl räcka... Tacksam för tips från karaokerävarna och andra där ut 😱 Ha de gött, Fredrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 (redigerat) En del som hyr ut video/dvd hyr oxå ut karaoke-prylar. Typ en DVD/VHS med tillhörande låtar o mikrofoner. Sen kopplar du in skrället till din förstärkare/reciever (eller vad du nu har tillgång till). Har du kollat så du inte redan har mic ingång på din förstärkare/receiver/eq e.d? För i så fall kan du ju bara plugga in både din dvd och en mik och <hepp> så har du en simpel karaoke-lösning. 😱 Redigerat 6 september 2004 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
freddo Postat 7 september 2004 Trådstartare Dela Postat 7 september 2004 Hejsan Hacke! Kul att nån svarar 😕 Jo hon hade kollat på uthyrning men det var typ 1000-1500 för ett dygn 😎 Jag får väl ta och gräva fram min receiver, den har gott om ingångar, men mic ingång? Jaja vi får la se! Ha det gött Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonte Postat 7 september 2004 Dela Postat 7 september 2004 (redigerat) Tjenare! Jag tycker själv att det här med Karaoke är ganska intressant. Själv hyr jag i den lokala musikaffären (som dock inte säljer karaoke prylar vad jag vet). Har bara hyrt två gånger, men dom hyr ut CDG skivor plus spelare. Om någon annan här vet någonting så har jag lite frågor: 1. Har CD-G spelat ut sin roll nu när DVD är standard? 2. Finns det någon bra butik i Sverige (helst på internet) som säljer karaoke prylar? (Jag har inte letat så mycket själv, men skadar ju alldrig att fråga först 😎 ) 3. Klarar DVD spelare av att spela CD-G skivor? Jag har inte sett någon som specar att dom klarar det, men återigen har jag aldrig kollat på någon butik som inriktar sig på Karaoke. En DVD som dessutom spelar CD-G hade kunnat vara intressant annars, då jag ändå är på jakt efter en DVD som klarar SVCD 😕 För Karaoke och hemma fest borde det räcka bra med en förstärkare med mikrofon ingång tycker jag, men är lite inne på att ta med mixerbord och dator till nästa gång, för att spela in också =) Allt beror väl på hur mycket jobb man vill lägga ner på det. <edit> Hittade en webbsida: www.karaoke.se </edit> Redigerat 7 september 2004 av Jonte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 7 september 2004 Dela Postat 7 september 2004 Det finns ju en hel del karaoke videos i mpeg/svcd format att hitta på dc++, om man nu inte är så noga med kvalité och copyright (vet inte vad som gäller, står sällan i videon). Det förutsätter förståss att ens DVD-spelare fixar SVCD, men det kan väl inte finnas många kvar som inte gör det. 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.