Jump to content
Annons

MV 8800 eller MPC 4000

Recommended Posts

MrMonday (oregistrerad)
Postat

Hej

Vilken ska man köpa och går det att ha dessa som "studio datorer" Dvs spela sin musik och inte behöva så mycket mer.

Jag tänkte först köpa dator för typ 20 000 sedan moitorer för typ 10 000 men så såg jag MV-8800 och tänkte om jag kopplar upp min skärm och min mus till den så har jag ju en fetting studio ( plus monitorer och en midi synt) ..... eller har jag fel?

Vill bara ha en dator eller mpc eller MV bara för musik men vet inte vad jag ska ta!

Jag gör mest hiphop musik och mycket trumbaserad musik. jag kan inga noter heller!

Plz säg vilken som är bäst eller deras fördelar och nackdelar!

MVH Mr Monday

Annons
Postat

tjena mittbena!!

Jag har en mv 8000 som är förgångaren till 8800 (utan färgskärm o nåra andra funktioner)

grajen är att det går att göra färdiga produktioner på den men jag tycker inte att för det första ljudet blir så bra med dom inbyggda EQ o effekterna + att man har inte så mycket valmöjligheter i maskinen som man får om man köper till expansionskortet för 8 utgångar till den o sen trackar in alla kanalerna på separata spår i datan för att där använda EQ o effekter.

Men jag tycker apsolut att du ska välja Rolanden framför AKAI's skitmaskin!

Akai är riktitt skräp o dom har nu blitt uppköpta ab numark o dom ger inte OS uppdateringar o har i allmänhet väldigt dålig support.

+ att om du vill redigera enskilda audiospår i 8800:en så är det väldigt svårt o jobbit att gå in på detaljer om du vill spela in nåt som blev fel mitt i tagningen . självklart kan du punsha in o ut o så men det optimala är att man har hela tagningar som funkar. det e det som e bra med en data kopplad till om du vill tex in o göra små ändringar tex timestrech o flytta runt saker i spåret oså. Det första du ska göra är iallafall att maxa ramminnet till 512Mb för dom 128 som den kommer med räcker inte långt. Maskinen tar oxå väldigt lång tid att starta upp o spara projekt o så för allt ska nämligen laddas upp i ramminnet. Men det e smällar man får ta för att få känslan o allt det sköna med en hårdvara.

info finns på www.mvnation.com om du vill checka!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.