musik (oregistrerad) Postat 31 juli 2007 Dela Postat 31 juli 2007 Hej! Hur står sig andra WahWah-pedaler än Jim Dunlops CryBaby, tycker ni? Jag far runt på Nätet och läser och lyssnar på alla klipp jag kommer åt. Vox - prisvärd? Snarlings dogs (www.snarlingsdogs.com) - lyssna på de två videoklippen på en utgående modell Wah 2. Morley (maffiga) Line 6 - Såg ett bra You Tube-klipp på den, mot en CryBaby och en Troy (dedikerad Morley). Behringer - hmmm... Bespeco Wah Weeper. Undrar hur den låter. De gör ju ok expressionspedaler för Keyboard. . . . . . :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mattu (oregistrerad) Postat 1 augusti 2007 Dela Postat 1 augusti 2007 Hej! Hur står sig andra WahWah-pedaler än Jim Dunlops CryBaby, tycker ni? Jag far runt på Nätet och läser och lyssnar på alla klipp jag kommer åt. Vox - prisvärd? Snarlings dogs (www.snarlingsdogs.com) - lyssna på de två videoklippen på en utgående modell Wah 2. Morley (maffiga) Line 6 - Såg ett bra You Tube-klipp på den, mot en CryBaby och en Troy (dedikerad Morley). Behringer - hmmm... Bespeco Wah Weeper. Undrar hur den låter. De gör ju ok expressionspedaler för Keyboard. Vox låter jättebra, Fulltone jättebra men för dyra. Morley bra, men lite opersonlig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Polpotkin Postat 1 augusti 2007 Dela Postat 1 augusti 2007 Morleys Bad Horsie är den bästa jag har hört tror jag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ahab Postat 1 augusti 2007 Dela Postat 1 augusti 2007 Har hört många säga att Morley Bad horsie is the shit. Inte provat själv tyvärr. Cry-baby är inte så jätterolig om du frågar mig men med några enkla komponentbyten kan du få liv i den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josie87 Postat 1 augusti 2007 Dela Postat 1 augusti 2007 jag har en zvex wah probe. riktigt cool och låter skitbra. en liten presentationsvideo från deras site Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 augusti 2007 Dela Postat 1 augusti 2007 skippa ibanez´s whawha.. den låter skitklent.. rätt många kontroller på den, men den låter riktigt tråkigt.. behringer har ju en modell som e kopia på crybabyn.. värt att pröva iaf.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TUFFTUFFTUFF Postat 1 augusti 2007 Dela Postat 1 augusti 2007 Skulle nog personligen säga tvärtom..förlåt 😳 pröva Ibanez Weeping Demon och jag kan inte helt rekommenera Behringern, men den är ju billig och inte jättedålig så det kan ju vara värt ett försök, smaken är ju, som sagt, som das Stjärt. En av fördelarna med Ibanezen, framför Behringern, är att den inte försämrar ljudet när du inte använder wah-wah:n, men har du en true by-pass-loop, så spelar ju inte det någon roll. Behringern märks betydligt när den är off.. Lycka till 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magpie Postat 1 augusti 2007 Dela Postat 1 augusti 2007 Hej! Hur står sig andra WahWah-pedaler än Jim Dunlops CryBaby, tycker ni? Jag far runt på Nätet och läser och lyssnar på alla klipp jag kommer åt. Vox - prisvärd? Snarlings dogs (www.snarlingsdogs.com) - lyssna på de två videoklippen på en utgående modell Wah 2. Morley (maffiga) Line 6 - Såg ett bra You Tube-klipp på den, mot en CryBaby och en Troy (dedikerad Morley). Behringer - hmmm... Bespeco Wah Weeper. Undrar hur den låter. De gör ju ok expressionspedaler för Keyboard. . . . . . :musik Det är ju stor skillnad på olika Crybabies. Har du provat deras dyrare 535Q? Gör det isåfall! Det är den klart bästa wah pedalen jag provat (äger två, säljer en). Stor frihet att kunna ställa in precis det wah ljud man vill ha + soloboostknapp. Bad horsie var intressant med dess automatiska påslagning när man rörde den med foten. Men ljudet var ingen favorit. Wah på multieffektpedaler duger men jämfört med en separat wah så märks tydlig skillnad i de fall jag testat. Mellan Vox och Dunlop så föredrar jag den sistnämnda. Om du har möjlighet så testa flera olika wah pedaler i en musikaffär. Det är svårt att avgöra vad man ska ha genom att bara lyssna på ljudklipp, den måste även kännas rätt under foten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josie87 Postat 1 augusti 2007 Dela Postat 1 augusti 2007 jag har en zvex wah probe. riktigt cool och låter skitbra.en liten presentationsvideo från deras site alltså en censor som känner av avståndet så du behöver inte pilla på den för att wahwah Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.