Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Pokemon: "Gonna catch them all" = "I love satan"

Haaaahaaaahaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂😆😄😆😆😆😆😆

Postat

Just det. Jag kommer ihĂ„g rĂ€ttegĂ„ngen mot Judas Priest som ansĂ„gs ha uppmanat till sjĂ€lvmord och dylikt. Övercoola Rob Halford sade nĂ„got i stil med att, eftersom vi var ett fattigt band sĂ„ om vi skulle uppmanat folk nĂ„got sĂ„ vore det snarast "Köp mer skivor" och inte "ta livet av dig". Sedan spelade han en massa clip för Juryn baklĂ€nges frĂ„n berömda countrystjĂ€rnor o s v och lyckades fĂ„ fram de mest underliga budskap.

Men i sin ungdoms dagar var man dĂ€r och snurrade skivspelaren baklĂ€nges. Jag tror det var AC/DC s Back in black som hĂ€dangĂ„ngne sĂ„ngaren Bon Scott sade nĂ„got kryptiskt allra sist pĂ„ skivan och nĂ€r man vĂ€nde pĂ„ det sĂ„ var det nĂ„got i stil med "nano Nano schazbats", d v s Mork i "Mork och Mindys" hĂ€lsningsfras. Inget satanistmeddelande dĂ€r inte. 🙂

Postat

Definitivt kul 🙂 Texten till stariway var ju pĂ„ grĂ€nsen till sammanhĂ€ngande baklĂ€nges. Skall vĂ€nda lite Evert Taube och se vad som hĂ€nder tror jag...

Vi roade oss med att fĂ„ ett spĂ„r som blev 7:06 lĂ„ngt pĂ„ förra demon. NĂ„gon som Ă€r bra pĂ„ matte 😆

Postat

Kommer ihĂ„g det dĂ€r med Judas Priest. SĂ„ som jag minns det gick anklagelsen ut pĂ„ att man baklĂ€nges kunde höra "do it". Åklagaren menade att detta hade pĂ„verkat tvĂ„ killar att ta livet av sig. Det roliga var att det dĂ€r "do it" var ganska otydligt. Bandet var smarta nog att lyssna igenom hela sin produktion efter annat som kunde tolkas som baklĂ€ngesmeddelanden, och kom upp med exempel som var mycket tydligare Ă€n "do it". Jag minns speciellt hur jag knĂ€ckte ihop nĂ€r Rob med sin gĂ€llaste röst ylade: "I asked her for a peppermint". Även Ă„hörarna i rĂ€ttsalen garvade, och rĂ€ttegĂ„ngen fick lĂ€ggas ned...

HĂ€lsningar

/Henrik

Postat
Vi roade oss med att fĂ„ ett spĂ„r som blev 7:06 lĂ„ngt pĂ„ förra demon. NĂ„gon som Ă€r bra pĂ„ matte 😆

Defenitivt stilpoĂ€ng pĂ„ det! 🙂

Postat
Vi roade oss med att fÄ ett spÄr som blev 7:06 lÄngt pÄ förra demon. NÄgon som Àr bra pÄ matte

Hade det inte varit roligare med 11:06?

Dreamsound (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ännu mer intressant Ă€r det at lyssna pĂ„ Hotel California baklĂ€nges.

Bl a att höra baklÀnges "organize(d) his own religion" med amerikansk

accent i en lÄt som anspelar pÄ satanskyrkan.

BaklÀnges finns verkligen in all möjlig musik och inte bara i musik.

GĂ„ till

http://www.reversespeech.com och lyssna in bland alla hundratals exempel frÄn t ex George Bush, Clinton, O J Simpson. SmÄtt kusliga en del. Som t ex med Martin Luther King. Att man lyckats hitta sÄ mkt, dÀr ocksÄ det som hörs baklÀnges oftast har att göra med det som sÀgs framlÀnges Àr intressant.

Det sÀgs visa vad som Àr sant, om personen ljuger.

Jag testade pÄ min fru en gÄng. Hon lÄg ner pÄ en sÀng och pratade. FrÄgade henne om vad hon hade för tankar och idéer.

BaklÀnges hörde jag pÄ henne henne sen bland allt, nÀstan kristallklart sÀga tvÄ stycken "ja ligger pÄ sÀngen hÀr" och "ja sÀger att ja fÄtt ett sommarjobb".

Redigerat av Dreamsound
Postat
- - - nÀstan kristallklart sÀga tvÄ stycken "ja ligger pÄ sÀngen hÀr" och "ja sÀger att ja fÄtt ett sommarjobb".

BĂ€ttre det Ă€n "jag tĂ€nker pĂ„ brevbĂ€raren" 🙂

Postat (redigerat)

...mer idioti: KÀnner ni till att en viss frikyrka anordnade brÀnning av LP-skivor sÄ sent som i början pÄ Ättio-talet?

-maken kÀnner till mer, men bla gick dom tydligen hÄrt Ät hans dÄvarande favvisar ELO pga att det fanns med baklÀngestalade fraser i lÄtarna. ...(alltsÄ: man hade inte lyssnat pÄ fraserna, bara konstaterat att det fanns reverserade textrader. )

(försök att tala positivt med honom om dessa "musiclovers"...

🙂 )

/Hwagang

Redigerat av Hwagang
Postat (redigerat)

Om ni testar att reversa Queens "Another one bites the dust" sÄ lÄter det ungefÀr som "ItŽs fun to smoke marijuana".

🙂

EDIT: Jag tittade inte pÄ lÀnken förrÀn efter jag hade skrivit mitt inlÀgg. Den lÄten fanns ju redan med dÀr...

Redigerat av bassman
Postat

Det finns en stor anledning till att folk tror att det finns massa mÀrkliga baklÀngesmeddelanden i skivor och tal; mÀnniskan har en instinkt att sÄ snabbt som möjligt ordna in allting i mönster och strukturer för att kunna förstÄ situationer och företeelser. AlltsÄ, mÀnniskan söker logiska samband mellan allt.

Hela saken faller pÄ att om dessa subliminala meddelanden skulle finnas och kunna pÄverka oss sÄ skulle det betyda att allt vi nÄgonsin har hört finnas lagrat bÄde framlÀnges och baklÀnges i vÄra hjÀrnor och dessutom kunna ha makt att pÄverka oss vid behag.

Hela "Stairway to Heaven"-grejen Àr vÀl alltid en rolig anekdot men för att gÄ pÄ att detta Àr nÄgot som nÄgon gjort för att vÀrva underhuggare till Satan sÄ mÄste man nog blunda och hoppa jÀmfota över en hel serie med logiska luckor. Dessutom...ponera att detta verkligen var en "kupp" av Satan sjÀlv (vilket ju mÄste anses vara den logiska, om Àn skrattretande, fortsÀttningen pÄ en del mÀnniskors resonemang). DÄ mÄste ju den kampanjen vara den sÀmsta i hela helvetets historia för inte har man ju hört talas om nÄn mÀnniska som blivit satanist efter att ha lyssnat för mycket pÄ Led Zeppelin.

Postat

Jag funderar pĂ„ att skriva en lĂ„t som heter "Ni slĂ€par er apelsin". NĂ„n kanske fĂ„r för sig att spela den baklĂ€nges oxĂ„. 🙂

Postat
LĂ€s den hĂ€r artikeln om baklĂ€ngesmedelanden i hĂ„rdrock.... mycket underhĂ„llande 😆

http://sffs3.tripod.com/baklanges.htm

😉

Rigmors barnhörna innehöll ju ocksÄ en skrÀmmande skildring frÄn verkligheten. Tur hon fick stopp pÄ diskoteket. Bordellmusik???

Postat

Jag testade att köra stairway to heaven baklĂ€nges en gĂ„ng, inte fan hörde jag nĂ„gra hemliga meddelanden. Men mĂ„ste sĂ€ga att lĂ„ten blev bĂ€ttre baklĂ€nges Ă€ndĂ„ 😆

Postat
Hahaha. ABBA dyrkar djĂ€vulen? DĂ€r ser man... 😎

Finns nog lite blackmetalblod i Björn och Benny trots allt. 😆

MorDeth (oregistrerad)
Postat
Rigmors barnhörna innehöll ju ocksÄ en skrÀmmande skildring frÄn verkligheten. Tur hon fick stopp pÄ diskoteket. Bordellmusik???

Den dÀr Rigmor verkar helt skadad i ehh... ja, tror ni förstÄr vad jag menar... och alla som tillhör den dÀr församlingen verkar hjÀrntvÀttade. Har dom ingen koll pÄ hur verkligheten fungerar?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.