Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Just det. Jag kommer ihåg rättegången mot Judas Priest som ansågs ha uppmanat till självmord och dylikt. Övercoola Rob Halford sade något i stil med att, eftersom vi var ett fattigt band så om vi skulle uppmanat folk något så vore det snarast "Köp mer skivor" och inte "ta livet av dig". Sedan spelade han en massa clip för Juryn baklänges från berömda countrystjärnor o s v och lyckades få fram de mest underliga budskap.

Men i sin ungdoms dagar var man där och snurrade skivspelaren baklänges. Jag tror det var AC/DC s Back in black som hädangångne sångaren Bon Scott sade något kryptiskt allra sist på skivan och när man vände på det så var det något i stil med "nano Nano schazbats", d v s Mork i "Mork och Mindys" hälsningsfras. Inget satanistmeddelande där inte. 🙂

Postat

Definitivt kul 🙂 Texten till stariway var ju på gränsen till sammanhängande baklänges. Skall vända lite Evert Taube och se vad som händer tror jag...

Vi roade oss med att få ett spår som blev 7:06 långt på förra demon. Någon som är bra på matte 😆

Postat

Kommer ihåg det där med Judas Priest. Så som jag minns det gick anklagelsen ut på att man baklänges kunde höra "do it". Åklagaren menade att detta hade påverkat två killar att ta livet av sig. Det roliga var att det där "do it" var ganska otydligt. Bandet var smarta nog att lyssna igenom hela sin produktion efter annat som kunde tolkas som baklängesmeddelanden, och kom upp med exempel som var mycket tydligare än "do it". Jag minns speciellt hur jag knäckte ihop när Rob med sin gällaste röst ylade: "I asked her for a peppermint". Även åhörarna i rättsalen garvade, och rättegången fick läggas ned...

Hälsningar

/Henrik

Postat
Vi roade oss med att få ett spår som blev 7:06 långt på förra demon. Någon som är bra på matte 😆

Defenitivt stilpoäng på det! 🙂

Postat
Vi roade oss med att få ett spår som blev 7:06 långt på förra demon. Någon som är bra på matte

Hade det inte varit roligare med 11:06?

Dreamsound (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ännu mer intressant är det at lyssna på Hotel California baklänges.

Bl a att höra baklänges "organize(d) his own religion" med amerikansk

accent i en låt som anspelar på satanskyrkan.

Baklänges finns verkligen in all möjlig musik och inte bara i musik.

Gå till

http://www.reversespeech.com och lyssna in bland alla hundratals exempel från t ex George Bush, Clinton, O J Simpson. Smått kusliga en del. Som t ex med Martin Luther King. Att man lyckats hitta så mkt, där också det som hörs baklänges oftast har att göra med det som sägs framlänges är intressant.

Det sägs visa vad som är sant, om personen ljuger.

Jag testade på min fru en gång. Hon låg ner på en säng och pratade. Frågade henne om vad hon hade för tankar och idéer.

Baklänges hörde jag på henne henne sen bland allt, nästan kristallklart säga två stycken "ja ligger på sängen här" och "ja säger att ja fått ett sommarjobb".

Redigerat av Dreamsound
Postat
- - - nästan kristallklart säga två stycken "ja ligger på sängen här" och "ja säger att ja fått ett sommarjobb".

Bättre det än "jag tänker på brevbäraren" 🙂

Postat (redigerat)

...mer idioti: Känner ni till att en viss frikyrka anordnade bränning av LP-skivor så sent som i början på åttio-talet?

-maken känner till mer, men bla gick dom tydligen hårt åt hans dåvarande favvisar ELO pga att det fanns med baklängestalade fraser i låtarna. ...(alltså: man hade inte lyssnat på fraserna, bara konstaterat att det fanns reverserade textrader. )

(försök att tala positivt med honom om dessa "musiclovers"...

🙂 )

/Hwagang

Redigerat av Hwagang
Postat (redigerat)

Om ni testar att reversa Queens "Another one bites the dust" så låter det ungefär som "It´s fun to smoke marijuana".

🙂

EDIT: Jag tittade inte på länken förrän efter jag hade skrivit mitt inlägg. Den låten fanns ju redan med där...

Redigerat av bassman
Postat

Det finns en stor anledning till att folk tror att det finns massa märkliga baklängesmeddelanden i skivor och tal; människan har en instinkt att så snabbt som möjligt ordna in allting i mönster och strukturer för att kunna förstå situationer och företeelser. Alltså, människan söker logiska samband mellan allt.

Hela saken faller på att om dessa subliminala meddelanden skulle finnas och kunna påverka oss så skulle det betyda att allt vi någonsin har hört finnas lagrat både framlänges och baklänges i våra hjärnor och dessutom kunna ha makt att påverka oss vid behag.

Hela "Stairway to Heaven"-grejen är väl alltid en rolig anekdot men för att gå på att detta är något som någon gjort för att värva underhuggare till Satan så måste man nog blunda och hoppa jämfota över en hel serie med logiska luckor. Dessutom...ponera att detta verkligen var en "kupp" av Satan själv (vilket ju måste anses vara den logiska, om än skrattretande, fortsättningen på en del människors resonemang). Då måste ju den kampanjen vara den sämsta i hela helvetets historia för inte har man ju hört talas om nån människa som blivit satanist efter att ha lyssnat för mycket på Led Zeppelin.

Postat

Jag funderar på att skriva en låt som heter "Ni släpar er apelsin". Nån kanske får för sig att spela den baklänges oxå. 🙂

Postat
Läs den här artikeln om baklängesmedelanden i hårdrock.... mycket underhållande 😆

http://sffs3.tripod.com/baklanges.htm

😉

Rigmors barnhörna innehöll ju också en skrämmande skildring från verkligheten. Tur hon fick stopp på diskoteket. Bordellmusik???

Postat

Jag testade att köra stairway to heaven baklänges en gång, inte fan hörde jag några hemliga meddelanden. Men måste säga att låten blev bättre baklänges ändå 😆

Postat
Hahaha. ABBA dyrkar djävulen? Där ser man... 😎

Finns nog lite blackmetalblod i Björn och Benny trots allt. 😆

MorDeth (oregistrerad)
Postat
Rigmors barnhörna innehöll ju också en skrämmande skildring från verkligheten. Tur hon fick stopp på diskoteket. Bordellmusik???

Den där Rigmor verkar helt skadad i ehh... ja, tror ni förstår vad jag menar... och alla som tillhör den där församlingen verkar hjärntvättade. Har dom ingen koll på hur verkligheten fungerar?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.