busse Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 Har tidigare kört min Fostex porta som master åt ett Cakewalk program med lyckat resultat men nu så skulle jag vilja göra nåt liknande fast tvärt om, jag vill ha Cubase SX3 som master och portan som slav. Jag blir inte klok på hur detta skall gå till har testa och provat att greja på i Sync setup och det närmaste jag kommer är att jag får portan att "halvtaskigt" följa med, den verkar inte räkna lika många takter som i Cubase plus att den starta på "3:e takten" då cubase är på "0". Men det största problemet är att det verkar som att jag bara "spolar" frammåt i portan, play knappen "lyser inte" grönt som den skall göra då man spela upp med portan och jag kan inte spela in för då man måste trycka in rec och play för att kunna spela in i portan, om jag provar göra det så stannar portan. Det skall ju gå på nåt sätt att få till detta men hur har försökt att läsa om detta i manualerna men jag blir inte klok på detta problem.
busse Postat 30 juli 2007 Trådstartare Postat 30 juli 2007 Fick i gång det hela till slut, det var "frame rate" inställningen, vad tusan den nu styr i själva synkandet som var fel i "project setup". Sen fick jag ändra "bar offset" för att Cubase och portan skall gå samma taktslag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.