Elvispen Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 (redigerat) Hejsan, vet inte riktigt om detta är rätt ställe på forumet att posta detta... Men det stod klaviaturer som underrubrik iaf. Jag har suttit med ett keyboard från Casio CTK serien (är bortrest just nu och kommer inte ïhåg exakt vilken modell) och jag är väldigt trött på de plastiga keyboardtangenterna. Jag letar nu efter digitalpianon som har tangenter som har samma kännsla som de på riktiga pianon/flyglar. I mitt letande hittade jag CME UF7 som verkade vara bra. Jag har inte hunnit pröva någonting än utan bara sökt på internet och jag undrar om detta digitalpiano har samma kännsla i tangenterna som riktiga pianon har? Hemma är pianot kopplat till datorn och där till en pianoplugg så ljudet på det nya jag söker behöver itne vara det fantastiska då jag redan har ett riktigt bra ljud men kännslan måste vara bra, annars vill jag inte ha det. Så vad tycker ni om CME UF7? Har ni andra tips? Gärna saker som går att få tag på beggade då jag inte har så väldans mycket pengar att röra mig med. Tack på förhand! /Elvispen EDIT:Stavning Redigerat 29 juli 2007 av Elvispen
Lithium Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 Ett bra tips om du vill ha en riktig pianokännsla, KÖP ETT RIKTIGT PIANO! 😉
Elvispen Postat 29 juli 2007 Trådstartare Postat 29 juli 2007 Ett bra tips om du vill ha en riktig pianokännsla, KÖP ETT RIKTIGT PIANO! 😉 Är det här vad forumet har blivit efter att man gjorde om? Jag vill inte ha ett riktigt piano av många anledningar utan letar som sakt efter ett digitapiano....! Någon som faktiskt vet någonting i frågan? Någon som har något inte allt för dyrt digitalpiano att rekomendera? Mvh /Elvispen
Jari Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 (redigerat) Fatar studiologic SL880 har bra pianokänsla. 88 tangenter med... 😉 Det är alltså ett rent midi keyboard, inga inbygda ljud. Redigerat 29 juli 2007 av Jari
godhead Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 CME UF7 har ingen vidare pianokänsla. för hård i attacken, dock tycker jag personligen att det funkar bättre att spela piano på denna än på en klaviatur med "lösa" tangenter eftersom den har semivägda tangenter av ganska god kvalitet. CME UF8 har vägda pianotangenter, men verkar vara av ganska billig typ. bättre att köpa ett billigt eller begagnat casio/roland/yamaha/korg-piano om man vill ha ordentlig pianospelkänsla.
Elvispen Postat 29 juli 2007 Trådstartare Postat 29 juli 2007 Okey! Tack så myket för alla svar! Antar att det bästa är att dra till ngon musikaffär och pröva runt lite! Ha det! /Elvispen
pme (oregistrerad) Postat 30 juli 2007 Postat 30 juli 2007 Yamaha har absolut bäst flygel känsla i sina klaviaturer. Så kolla in dem innan du bestämmer dig.
Björn Olsberg Postat 30 juli 2007 Postat 30 juli 2007 Nu är minnet alldeles för kort, men jag testade en Roland-klaviatur som jag gillade skarpt också. Kolla upp även deras sortiment.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.