Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag letar efter en musikproducent i Göteborgsområdet. Jag träffade en svensk kille i Guatemala som är låtskrivare och vi spelade in en av hans låtar på ett litet kafé i en bergsby. Nu har vi träffats igen och vill fortsätta göra musik tillsammans men vill alltså också spela in alltihop och lägga på trummor och andra ljud. Hittills har vi bara möjlighet att spela in gitarr, piano och sång eftersom íngen av oss har tillgång till någon studio. Det är alltså därför jag skickar ut denna förfrågan. Om inte annat kanske någon har något tips om var vi kan vända oss.

Hör av dig så kan vi diskutera mera vad vi är ute efter, musikgengre, priser och annat...

MVH

Karolina Bergman

Annons
Postat (redigerat)
Hej,

Jag letar efter en musikproducent i Göteborgsområdet. Jag träffade en svensk kille i Guatemala som är låtskrivare och vi spelade in en av hans låtar på ett litet kafé i en bergsby.

Finns möjligen inte möjlighet att få höra den inspelningen? 😉 Låter rätt spännande.

Vad spelade ni in med föresten iom att ni satt på ett café?

Iaf...till frågan. Jag själv har egenkligen ingen aning, men borde det inte gå att ringa runt till alla ställen som har med musik o göra? Mer lr mindre iaf.

Jag skulle nog börja me o höra på Artisten (?) som ligger där bakom Götaplatsen.

Annars kan du ju ringa till tx.e Medborgarskolan/Folkuniversitetet o be om telefon numret till någon av dom som lär ut innom tx.e ljudteknik. Dom i sin tur lär ju veta någon.

Sedan har dom studio prylar på 4Sound/Andreassons Musik nere på botten våningen (Ligger vid Grönsakstorget). Där kanske någon vet något?

Redigerat av antonioE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.