Filmtoken Postat 28 juli 2007 Postat 28 juli 2007 Billigaste uppgraderingen jag har hittat var väl thomanns för cirkus 4500. Deom enda skillnader jag kan se är utökad MediaBay, Control Room, vassare eq's och ett (litet) gäng pluggar till. Är det inte lite väl saftig prislapp eller har jag missat något (nu igen)? 😄
basshole Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 (redigerat) Jag köpte den dyra versionen bl.a för att jag vill ha latencykompensation på externa effekter. Här är en lista på skillnader. Oskäligt eller inte? Döm själv: Cubase 4 vs Cubase Studio 4 JO, det ingår manual till fullversionen också! En riktigt bra och utförlig sådan. Livsnödvändigt för mig som migrerade från Logic.. Redigerat 29 juli 2007 av basshole
Claes Holmerup Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 Om det är för dyrt för dig eller inte, kan bara du själv avgöra. Behöver du de extra funktionerna i den stora versionen, så behöver du dem - men de flesta klarar sig nog fint med Cubase Studio4. Jag tycker att Cubase4 är värt varenda krona. 😛 Det svenska listpriset är 5195:- - men det går ju alltid att fråga sin handlare vad man får ge för uppgraderingen... Det är kanske inte nödvändigt att gå över ån efter vatten... 😉
pme (oregistrerad) Postat 30 juli 2007 Postat 30 juli 2007 Controllroom är trevligt. De övriga funktionerna har jag knappt använt. Det är nog smartare och ta uppgraderingen vid nästa major release i så fall. Är du tveksam så är det knappast värt det men om det är något av funktionerna som känns som ett måste så är det väl bara att bita i det sura!
SinSonic Postat 9 augusti 2007 Postat 9 augusti 2007 Tjenare. Har beställt en version av Cubase Studio 4. läste VS. specara mellan fullständiga versioen och "light" versionen av Cubase 4 och såg hur hårvarustödet var bättre när det gäller den fullständiga. Här hemma kör jag bara hårdvaru synthar och en del hårdvarueffekter. Tänkte senare upgradera från Studio till fullständig version då min budget inte täker fulltsändig just nu. Men i vilket fall, hur pass bra funkar Studio versionen med hårdvara igentligen? någon som vet eller kanske har lite erfarenhet om detta?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.