Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vi får inte igång den synten, vilket inte låter som någon katastrof vid första an....hörandet... (?!).. Men saken är den att eftersom vissa låtar inte innehåller information om vilket ljud som skall vara till vad... Så kan det vara bra att kunna lyssna sig till det... Och då föredragsvis med hjälp av GS-synten...

Så frågan lyder: Kan man använda den tillsammans med digi002???

Och isf, hur då? Varför kommer det inget ljud när vi försöker?

Tack på förhand..

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Du kan skicka ljud från PT till den, men ljudet kommer bara ut ur ditt "vanliga" ljudkort om du har något sådant.

Postat

Hej.

Jag har spenderat många timmar med att få ut ljudet från GS-synten i Windows via MBox. Jag tror det är samma Wave-driver till 002, och det funkar inte.

Många andra program kan man få till att skicka ut ljudet den vägen, inklusive ibland systemljuden och diverse Mediaplayers. Men jag får inte till det med GS. Förut, innan jag uppdaterade systemversion nånstans, så gick det med Roland Sound Canvas, men nu lyckas jag inte med det heller.

Läser man på digidesign user conference så är jag inte ensam, andra verkar inte lyckas heller. Skräp till drivrutin med andra ord.

• 1 månad senare...
Postat

Någon som lyckats lösa detta?! Jag har kollat igenom forumet och kan inte finna någon annan tråd..

Anledningen till att man vill ha igång GS synten är mest därför att jag håller på mycket med midi, och eftersom man oftast inte kan se vilka GM-ljud som är kopplade till de olika kanalerna, blir det praktiskt taget omöjligt att lägga ljud på en midifil om man inte kan få igång GS-synten och så lyssna sig till vilket instrument det skall vara..

För man kan väl inte se vilka instrument det skall vara va? Jag har iunte lyckats varken i cubase eller pro tools 6.2 ..

Finns det kanske andra program där man kan se vilken "programplats" (1-128) som valts för en spicifik kanal?

Som sagt digi002 är det jag har och strular med..

Tack på förhand

MVH

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.