Jump to content
Annons

Hur bygger jag ut mina Digitala trummor?

Recommended Posts

TGFWW (oregistrerad)
Postat

Tjenna!

Jag skulle vilja bygga ut mina digitala trummor.

Det är från Roland V-Drums serien, ett TD3 set.

När jag köpte det sa killen jag köpte det av att det gick och bygga ut, men han sa inte hur... 😉

Jag ser bara att man kan sätta dit en grej till (Puka, cymbal eller dylikt).

Så jag skulle vilja veta hur man bygger ut det, om någon vet det (Det hoppas jag att det gör)... 😕

Så om ni vet hur man gör skulle jag bli överlycklig om jag fick veta det! 😛

Tack på förhand 😉 , Krille

Annons
Postat
Tjenna!

När jag köpte det sa killen jag köpte det av att det gick och bygga ut, men han sa inte hur... 😉

Så jag skulle vilja veta hur man bygger ut det, om någon vet det (Det hoppas jag att det gör)... 😕

Så om ni vet hur man gör skulle jag bli överlycklig om jag fick veta det! 😛

Tack på förhand 😉 , Krille

Har du fler ingångar än vad du använder på modulen?

Finns det ingångar som klarar dualzone pads som du bara kopplat in enkelzonespads i?

• 2 veckor senare...
TGFWW (oregistrerad)
Postat

Jag har singel ingång, jag kan ha flera pads, men då har de samma ljud, och det är inte det jag vill åt.

Postat (redigerat)
Tjenna!

När jag köpte det sa killen jag köpte det av att det gick och bygga ut, men han sa inte hur... 🙂

Så jag skulle vilja veta hur man bygger ut det, om någon vet det (Det hoppas jag att det gör)... 😄

Så om ni vet hur man gör skulle jag bli överlycklig om jag fick veta det! 🙂

Tack på förhand 😆 , Krille

Det kan man allvarligt fundera på. Den ovan nämnda miditriggern har jag inte sett innnan, men i övrigt så tror jag att de menar att alla Rolandkitten är kompatibla med slagplattorna så det innbär ju att man skall köpa en större modul. TD6:an eller TD12: an är ju dock ruskkigt dyra så det förefaller inte vara ett alternativ. Td6an ligger t e x på runt 4.500:-

Det går ju inte att bygga ut mer än du har ingångar i modulen så att säga. Jag köpte till ett mer hihatliknande lock eftersom det inte följde med mitt grundset. så jag använde en pads till ytterligare en Kraschcymbal, men sedan är ju möjligheterna slut.

Vad är det du vill bygga ut förresten. Vill du ha fler cymbaler eller fler pukor eller? 🙂

edit: Kollade in funky monkys länk ovan. Kostar 1300:- på börsen. Hyfsat överkommligt om det nu går att koppla den smidigt till sitt befintliga kit. Det blir ju dyrt ifall man vill ha ett rejält större kit förståss.

Redigerat av Egghuvud
TGFWW (oregistrerad)
Postat
Jag har singel ingång, jag kan ha flera pads, men då har de samma ljud, och det är inte det jag vill åt.

Du måste ju kunna ändra ljuden.

Ja, jag kan ändra ljuden, men om jag har flera pads på en ingång så får jag två pads med samma ljud...

TGFWW (oregistrerad)
Postat
Tjenna!

När jag köpte det sa killen jag köpte det av att det gick och bygga ut, men han sa inte hur... 🙂

Så jag skulle vilja veta hur man bygger ut det, om någon vet det (Det hoppas jag att det gör)... 😄

Så om ni vet hur man gör skulle jag bli överlycklig om jag fick veta det! 🙂

Tack på förhand 😆 , Krille

Det kan man allvarligt fundera på. Den ovan nämnda miditriggern har jag inte sett innnan, men i övrigt så tror jag att de menar att alla Rolandkitten är kompatibla med slagplattorna så det innbär ju att man skall köpa en större modul. TD6:an eller TD12: an är ju dock ruskkigt dyra så det förefaller inte vara ett alternativ. Td6an ligger t e x på runt 4.500:-

Det går ju inte att bygga ut mer än du har ingångar i modulen så att säga. Jag köpte till ett mer hihatliknande lock eftersom det inte följde med mitt grundset. så jag använde en pads till ytterligare en Kraschcymbal, men sedan är ju möjligheterna slut.

Vad är det du vill bygga ut förresten. Vill du ha fler cymbaler eller fler pukor eller? 🙂

edit: Kollade in funky monkys länk ovan. Kostar 1300:- på börsen. Hyfsat överkommligt om det nu går att koppla den smidigt till sitt befintliga kit. Det blir ju dyrt ifall man vill ha ett rejält större kit förståss.

Jag vill ha både och, fler cymbaler och fler pukor...

TGFWW (oregistrerad)
Postat
Ny modul kanske 🙂

Plånboken gapar tom. Pappa är för snål, mamma lika så...

• 2 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.