Anders F Postat 27 juli 2007 Postat 27 juli 2007 (redigerat) Hejsan Lägger inte det här under nyhetstips då det bara gäller främst oss PT-användare. (finns även som vst, men måste då köpas i bundle med rtas) Brainworx har gått in i ett sammarbete med digidesign vilket kommer göra att vi får köpa deras eq till rabattpris. 30% rabatt blir det. Jag testade denna eq för ett tag sedan och måste säga att jag var riktigt imponerad av den så jag kommer slå till på detta om plånboken tillåter 🙁 Om ni redan har testat den så erbjuder Barinworx nu att man får 14 dagar till med demo. Håll koll på digistore eller på brainworx hemsida så kommer detta komma inom en snar framtid. Om ni redan visste detta och har testat den, ge gärna era kommentarer kring den. Jag tyckte den var väldigt lättarbetad och hade fint frekvenssvar. Väldigt fin EQ för mastering tycker jag iaf. 348 EUR för rtasversionen är nya priset enligt deras hemsida. (398 EUR för VST + rtas, men det är ändå mycket billigare då det kostade 575 EUR förut, enligt uppgifterna på min mail) läs mera här 🙂 http://www.brainworx-music.de/ MVH Anders EDIT: Stavfel EDIT: ett referensfel digidesign skulle vara brainworx på ett ställe i texten. Redigerat 27 juli 2007 av Gizmozis
joachime Postat 30 juli 2007 Postat 30 juli 2007 Mycket pengar för en eq-plugg! Vad är det du fastnade mest för? Är det kvaliteten på filtren kan jag tipsa om en Eiosis Air. Fem parametriska band, lågpass- och högpassfilter samt "air", som låter som en korsning av ett hi shelving och en enhancer. €199 om den faller dig i smaken. Finns för OSX och Windows i formaten RTAS/AU/VST. Såg att bx_digital också kan arbeta i mid/side-läge. En smart funktion som man sällan stöter på i eq-pluggar. 🙂
Anders F Postat 30 juli 2007 Trådstartare Postat 30 juli 2007 Om du tyckte priset var saftigt nu, tänk innan höjning, och även då funderade jag på att köpa den Tror den gick lös på nästan 6000 kr då. Jag testade ju demot som var på 14 dagar. Och på 14 dagar hinner man ju inte allt man vill, men iaf. Det jag fastnade för var just M/S-funktionen även om jag inte hann sätta mig in i den ordentligt fick jag känslan av potentialen och att detta var den första EQ jag stött på som jag tycker lät så som en EQ bör göra. Har upptäck bland många billigare att det ofta blir som små trappsteg när du rör gainen i EQ, medan bx_digital hade väldigt mjukt svar på reglagen. Jag tänker iaf skaffa mig 14 dagar till med demot och om jag är lika kär fortfarande så känner jag personligen att jag hellre lägger dem pengarna på en EQ som jag kommer att använda än ha många billigare som jag ändå måste jobba så hårt med att jag får magsår av dem 🙂 Men jag ska jämföra med den du föreslog också om den finns som demo, tack för tipset. Jag tror det är med pluggar lite som med mickar, när du väl testat en som låter grymt bra så kan du inte nöja dig med sämre. Jag rekommenderar alla att iaf testa demot, det är gratis, sen om man håller med mig så är man fast och bara börja spara pengar 😄 MVH Anders
joachime Postat 30 juli 2007 Postat 30 juli 2007 Jag känner igen min egen reaktion på Air i din beskrivning av bx_digital. Därför tror jag att du kan gilla den. Den saknar dock m/s-funktionen. Om du haft möjlighet att köra VST hade jag rekommenderat Refined Audiometrics PLPAR3. Mycket fin 3-bands EQ med M/S funktion för $150.
Anders F Postat 31 juli 2007 Trådstartare Postat 31 juli 2007 Ska verkligen ta och kika på AIR så fort man kommer till studion och kan testa. Man tackar för tipset och om man får samma känsla för det vore det ju kanon då det är avsevärt mycket billigare. Tyvärr kan jag inte köra VST då jag inte äger nån wrapper. MVH Anders
IDF Postat 31 juli 2007 Postat 31 juli 2007 Tyvärr kan jag inte köra VST då jag inte äger nån wrapper. den kostar ju inte så mkt. 🙂 75 Euro http://www.fxpansion.com/index.php?page=11¤cy=EUR
joachime Postat 4 augusti 2007 Postat 4 augusti 2007 Läste just detta på Eiosis hemsida: AirEQ 1.3 features L/R an M/S separate settings and advanced controls for stereo manipulation. Det ser ut som att AirEQ nu kan arbeta med mid/side. Ska ladda hem uppdateringen och testa när jag får tid.
JonesH Postat 6 september 2007 Postat 6 september 2007 Annars får ni bygga egna M/S-matriseringar, det är ju inte så svårt 🙂
Anders F Postat 6 september 2007 Trådstartare Postat 6 september 2007 Annars får ni bygga egna M/S-matriseringar, det är ju inte så svårt 🙂 Intressant. kan du inte berätta lite närmare. MVH Anders
joachime Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 Annars får ni bygga egna M/S-matriseringar, det är ju inte så svårt 😉 Intressant. kan du inte berätta lite närmare. MVH Anders Summera L/R till en monokanal. Duplicera L/R och fasvänd R. Summer dessa till en annan monokanal. Nu har du en M- och en S-kanal som kan processas helt individuellt. För att konvertera till L/R igen jobbar du baklänges: M+S=L och M-S=R.
Anders F Postat 7 september 2007 Trådstartare Postat 7 september 2007 Man tackar 🙂 Detta skall testas. MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.