Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle vilja ha en kombinerad stämapparat och metronom i rack format, gärna med inbyggd mik till stämapparaten och midi in/ut för metronomen.

Finns det en sån? 🙂

Annons
Postat
Låter fränt, men nåt sånt har jag aldrig hört talas om 🙂

Ja det är konstigt att ingen har kommit på den här produkten.

Behringer har ju en metronom och tuner i rack men den saknar dumt nog midi.

Postat

Finns det någon metronom kombinerad stämapparat med midi ihuvudtaget (behöver ju inte va rack)

Lekrot (oregistrerad)
Postat

Boss gjorde en effektenhet som heter SE-70 med inbyggd stämapparat och metronom samt midifunktion. Den har dessutom en okej högtalarsimulation för gitarr till livebruk. Hade en sån i mitt rack på de glada 90-talet. Bytte den senare mot en K2000R-synth. SE70:n är efterföljare till BOSS SE50 men de skall inte förväxlas då SE70 kan mycket mer. Det är ju främst som reverb, delay, kompressor etc som den fungerar för exempelvis en gitarrist i livesammanhang. Om metronomen kan styras via midi vet jag inte då jag aldrig prova det. Vi brukade använda den när vi repa utan trummis.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.