Jump to content
Annons

Feedback på min nya hemsida.


Eternal

Recommended Posts

www.mikaelanderssonmusic.com

Ja, nu har jag tagit saken i egna händer och gjort en enklare sida. En enda bild och resten CSS.

Men vill ha lite tips på vad sidan mer ska innehålla och så. Vilka avdelningar är lämpliga.

Säg gärna till om ni hittar något språkligt fel. För Engelska är inte min starkaste sida om man säger så.

Går det föresten att göra så att fonten laddas in automatiskt för de som inte har just den fonten på datorn? Sidan använder en lite speciell font och på den här datorn jag sitter på nu har inte den fonten.

Som tur är byter browsern automatiskt ut font den inte har mot en annan. Så att sidan i alla fall kan läsas.

/Mikael Andersson

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
www.mikaelanderssonmusic.com

Ja, nu har jag tagit saken i egna händer och gjort en enklare sida. En enda bild och resten CSS.

Men vill ha lite tips på vad sidan mer ska innehålla och så. Vilka avdelningar är lämpliga.

Säg gärna till om ni hittar något språkligt fel. För Engelska är inte min starkaste sida om man säger så.

Går det föresten att göra så att fonten laddas in automatiskt för de som inte har just den fonten på datorn? Sidan använder en lite speciell font och på den här datorn jag sitter på nu har inte den fonten.

Som tur är byter browsern automatiskt ut font den inte har mot en annan. Så att sidan i alla fall kan läsas.

/Mikael Andersson

Vad gäller font, så nej, det går inte att få webläsaren att "läsa in" en font. Ett jättevanligt problem bland webdesigner, för det är en riktigt stor begränsning. Det finns dock en metod kallad SiFR, som använder sig av Javascript och Flash för att byta ut text mot ny text med den font man vill ha. Det är dock inte rekommenderat att använda det till annat än rubriker och sådant.

I CSS:en kan du dock skriva font-family: Arial, Helvetica, Georgia, sans-serif. Det här innebär: använd fonten Arial. Om inte den finns, använd Helveteica, osv. Och om ingen av dom finns, använd den vanligaste sans-serif-fonten. Detta är ett bra sätt att åtminstone ha lite kontroll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...