hman Postat 25 juli 2007 Postat 25 juli 2007 Hej! Har nu tröttnat på hifi och dess pryl fokusering. Jag vill tillbaka till att njuta av mitt och andras musik lyssnande. Dessvärre är jag helt musikalisk obegåvad, men jag kan fortfarande njuta av flera musik genre som jazz klassisk, rock samt R&B. Jag har märkt att de som jobbar på Musikbörsen och Jam främmst tycker det är kul med att sätta musiken och inte prylarna i centrum. Hifi butikerna kan ofta slänga produkt förslag i ansiktet på mig innan de lyssnar på var mitt musik intresse ligger. Hursomhelst funderar jag på att överge delar av min hifi uttrustning till förmån till studio prylar. Jag uppfattar att främst studiomonitorer ger mig en djupare och mer givande musik upplevelse. Genom detta lyssnar jag mer på muskikerna och mixen än på kring utrustningen. Hoppas på trevliga diskusioner, väl mött, Henrik
Claes Holmerup Postat 25 juli 2007 Postat 25 juli 2007 ...och snart kommer du att märka att även musiker-nördar är lika pryltokiga som hifi-nördar - men på ett mer realistiskt plan; utan CD-kantssvarvar, shakra-stenar på förstärkare, riktningsbestämda kablar och annat nys... 🙂 - men välkommen hit ska du vara i alla fall. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.