Skiba Postat 24 juli 2007 Postat 24 juli 2007 Har länge planerat att köpa halvstack, med Marshall TSL100 som förstahandsval men nu verkar jag bli tvungen att välja ett billigare alternativ. Så jag överväger att köra 4x12:a + slutsteg, har hört att det ska gå att få att låta riktigt bra. Nu kan ju jag väldigt lite om rackenheter och kompressorer och vad som behövs men det jag är ute efter är bra ljud och bra dist. Går kanske att göra nåt med en POD? Har väl upp emot 8000 att lägga ut. Förslag om liknande fast billigare halvstackar är också välkomna!
Emil Postat 24 juli 2007 Postat 24 juli 2007 Vad vill du få ut av den och hur ska den användas? Vad spelar du för musik?
Skiba Postat 24 juli 2007 Trådstartare Postat 24 juli 2007 Ja, det ska duga till både replokalen och spelningar. Lirar lite blandat, hardcore, metal och pop rock. Har en Gibson Les Paul (studio) till mitt förfogande.
Emil Postat 24 juli 2007 Postat 24 juli 2007 Jag är sjukt förtjust i Orange Tiny Terror. Med en fyrtolva till tycker jag lätt att den funkar i replokalen och på mindre klubbar. Definitivt om man kör distade ljud iaf. 4000 kronor kostar den.
Skiba Postat 24 juli 2007 Trådstartare Postat 24 juli 2007 Den ska jag kolla upp! Tack så mycket. Har du nåt förslag om slutsteg/rack?
Emil Postat 24 juli 2007 Postat 24 juli 2007 Den ska jag kolla upp! Tack så mycket. Har du nåt förslag om slutsteg/rack? Det behöver du inte till den, bara en låda. Marshalls klassiska fyrtolvor brukar man kunna få tag på billigt.
Skiba Postat 24 juli 2007 Trådstartare Postat 24 juli 2007 Tänkte mer istället för en Orange. Köra utan topp liksom 😉 har sett rackmonterbara rör-preamps, hur bra är de egentligen?
Emil Postat 24 juli 2007 Postat 24 juli 2007 Tänkte mer istället för en Orange. Köra utan topp liksom 😮 har sett rackmonterbara rör-preamps, hur bra är de egentligen? Har inte testat så många av den typen.
Emil Postat 24 juli 2007 Postat 24 juli 2007 Men den här har jag testat och den är riktigt bra: Mesa Boggie V-Twin Preamp Pedal Tillverkas tyvärr inte längre men brukar dyka upp begagnad då och då.
Skiba Postat 25 juli 2007 Trådstartare Postat 25 juli 2007 Den har jag sett nånstans. Kommer även att tänka på Damage Control-serien, kan vara nåt. tackar för svaren!
Emil Postat 25 juli 2007 Postat 25 juli 2007 Den har jag sett nånstans. Kommer även att tänka på Damage Control-serien, kan vara nåt. tackar för svaren! Juste! Dom är riktigt bra, Womanizer och Demonizer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.