Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har länge planerat att köpa halvstack, med Marshall TSL100 som förstahandsval men nu verkar jag bli tvungen att välja ett billigare alternativ. Så jag överväger att köra 4x12:a + slutsteg, har hört att det ska gå att få att låta riktigt bra. Nu kan ju jag väldigt lite om rackenheter och kompressorer och vad som behövs men det jag är ute efter är bra ljud och bra dist. Går kanske att göra nåt med en POD? Har väl upp emot 8000 att lägga ut. Förslag om liknande fast billigare halvstackar är också välkomna!

Annons
Postat

Vad vill du få ut av den och hur ska den användas? Vad spelar du för musik?

Postat

Ja, det ska duga till både replokalen och spelningar. Lirar lite blandat, hardcore, metal och pop rock. Har en Gibson Les Paul (studio) till mitt förfogande.

Postat

Jag är sjukt förtjust i Orange Tiny Terror. Med en fyrtolva till tycker jag lätt att den funkar i replokalen och på mindre klubbar. Definitivt om man kör distade ljud iaf. 4000 kronor kostar den.

Postat
Den ska jag kolla upp! Tack så mycket. Har du nåt förslag om slutsteg/rack?

Det behöver du inte till den, bara en låda. Marshalls klassiska fyrtolvor brukar man kunna få tag på billigt.

Postat

Tänkte mer istället för en Orange. Köra utan topp liksom 😉 har sett rackmonterbara rör-preamps, hur bra är de egentligen?

Postat
Tänkte mer istället för en Orange. Köra utan topp liksom 😮 har sett rackmonterbara rör-preamps, hur bra är de egentligen?

Har inte testat så många av den typen.

Postat

Den har jag sett nånstans. Kommer även att tänka på Damage Control-serien, kan vara nåt. tackar för svaren!

Postat
Den har jag sett nånstans. Kommer även att tänka på Damage Control-serien, kan vara nåt. tackar för svaren!

Juste! Dom är riktigt bra, Womanizer och Demonizer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.