Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Vill inte jobba med noter när jag ska komma ihåg min musik utan har en idé om att testa midiversioner istället. Letat o förgäves försökt spela in från ljudspår (vad man hör) i Windows Media Player till ett midispår i Cubase 2.0.1. Men det kanske inte går? Eller vet nån en annan lösning?

Annons
Postat (redigerat)

Finns en plugg som heter Widi som gör audio till midi. Har inte testat den och har ingen aning om hur bra den funkar. Men du kan ju kanske kolla in deras hemsida de hade ju fler midi-konverterare där och så kan du ju lyssna lite på exemplen och ladda hem en demoversion.

Redigerat av Bone
  • 2 veckor senare...
Postat
Finns en plugg som heter Widi som gör audio till midi. Har inte testat den och har ingen aning om hur bra den funkar. Men du kan ju kanske kolla in deras hemsida de hade ju fler midi-konverterare där och så kan du ju lyssna lite på exemplen och ladda hem en demoversion.

Tack för tipset. Laddat hem, testat o lyssnat men det låter inget vidare. Testat med olika spår, inställningar osv.

Postat

Tack för tipset. Laddat hem, testat o lyssnat men det låter inget vidare. Testat med olika spår, inställningar osv.

du kan inte med framgång skapa ett midispår av ett komplext ljudspår. du kan dock med viss framgång föra över en enkel enstämmig melodi, ifrån audiospår till midi.

Postat

Det säger sig nästan självt att det inte fungerar BRA att föra över ett audiospår till midi tycker jag .

Med alla spår som finns i en låt, hur skulle ett program kunna göra om allt det till noter 😉 ..

Däremot tycker jag att effekten Melodyne är sinnessjuk att den kan känna av varje ton och placera ut det i ett nytt fönster.. dom som skrivit den effekten måste vara tappade som barn ☺️

sjukt otroligt! :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.