Jump to content
Annons

Recommended Posts

mkrona (oregistrerad)
Postat

Hej... någon som använder EZDrummer i Cubase? Förstår inte var jag ska installera EZD. Den kommer upp i VST-instrumenten i Cubase och laddas, men hittar inte ljudbiblioteken. .dll-filen ligger i VST-Plugins i C\Program, bland andra .dll:er och själva EZD-programmet är installerat på defaultplatsen i \program.

Annons
Postat
Hej... någon som använder EZDrummer i Cubase? Förstår inte var jag ska installera EZD. Den kommer upp i VST-instrumenten i Cubase och laddas, men hittar inte ljudbiblioteken. .dll-filen ligger i VST-Plugins i C\Program, bland andra .dll:er och själva EZD-programmet är installerat på defaultplatsen i \program.

Det ska inte vara n[gra problem med det. Bara att installera och k;ra. S[ var et f;r mig iallafall och jag k;r ocks[ cubase.

• Gilla 1
Postat

Har du dll filen i c:\program\steinberg\vstplugins ?

Och... har du lagt IN ljudbiblioteken? 😕

Det kan hända ibland att man måste följa anvisningarna vid installation, dvs lägga allt där själva installationsprogrammet själv vill lägga det.. lite konstigt men jag har råkat ut för ungefär samma, då ominstallerade jag och la allt där installationsprogrammet sjläv ville och då fungerade allt.

Annars kan du ju testa devices/plug-ins .. och checka där om den hittar EZDrummer.. finns den där, så markera den om den inte är markerad och välj update eller så... vet inte men testa 😄

mkrona (oregistrerad)
Postat

Dll-filen har lagts bland andra vst-pluggar i C/program/vstplugins. Själva EZD-programmet ligger på sin defaultplats C/program/toontrack.

Ska jag lägga ljudbiblioteken i steinbergmappen kanske? Var då någonstans? Har ominstallerat utan framgång.

Ja... teknisk är jag då inte! Glad för att ni andra, lite klokare, finns.

Postat

DLL-filen brukar ligga i vstplugin-mappen under "C:\Programs\Steinberg\Cubase ...".

Om Cubase hittar EZ Drummer och listar det bland VST-Instruments så ligger den antagligen där (också?).

Själv brukar jag rensa bort alla VST-mappar som läggs lite här och var av olika program, och bara ha kvar den i Cubase-mappen.

Ljudbiblioteket ska mig veterligen ligga i programbiblioteket, dvs nånstans under "C:\Programs\Toontrack ...".

Har du provat att ominstallera EZ D?

Postat

du ska inte flytta ljudbiblioteket. Sätt det där som programmet vill när du installerar det.

Och dll filen ska ligga i vst mappen C:/Program/Vstplugins jag tror att den hamnar rätt från början.

Postat

Jag hade installerat EZDrummer i C:\Programs\Toontrack från början men ville lägga alla mina samplingar på en separat disk så jag flyttade det till min andra disk och sökte igenom mitt xp registry med regedit och ändrade sökvägen till Ljudbiblioteket!

OBS om du inte är van ska du inte ändra något med regedit!!!!

men du skulle kunna kolla var EZDrummer tror att Ljudbiblioteket är..... Gå på kör och skriv regedit.

Leta upp HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Toontrack Där står var dll filen ligger och i en underfolder som heter... Superior\EZDrummer står det var var Ljudbiblioteket ligger.

Men som sagt ändra inget om du inte är van vid att använda regedit. Men du kanske kan får en uppfattning om varför det inte fungerar.

mkrona (oregistrerad)
Postat

Tack för svaren... jag la ner Vista och återinstallerade XP. Då fungerade såväl EZDrummer som allting annat mycket bättre.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.