Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag hade massa strul med ljudkortet så jag uppdaterade till senaste drivisarna. Nu funkar ljudkortet men helt plötsligt funkar inte metronomen i Cubase SX 3. Har varit in på metronomens inställningar och även sync setup. Men jag har ingen aning hur de SKA vara inställt, förut bara funkade det utan pill. Om Du har cubase SX 3. Hur är din metronom inställd under transport/metronome setup?

Ytterst tacksam för hjälp!

Annons
Postat
Jag hade massa strul med ljudkortet så jag uppdaterade till senaste drivisarna. Nu funkar ljudkortet men helt plötsligt funkar inte metronomen i Cubase SX 3. Har varit in på metronomens inställningar och även sync setup. Men jag har ingen aning hur de SKA vara inställt, förut bara funkade det utan pill. Om Du har cubase SX 3. Hur är din metronom inställd under transport/metronome setup?

Råkade ut för det där förut men det hjälpte att stänga av ljudkortet å på igen,men funkar inte det för dig så får du kika i vst setup menyn om det står som det ska på allt.

Postat

Råkade ut för det där förut men det hjälpte att stänga av ljudkortet å på igen,men funkar inte det för dig så får du kika i vst setup menyn om det står som det ska på allt.

Tack, det löste sig på något oförklarligt sätt. Jag håller tummarna för att det inte händer igen...

Postat

Om mitt minne inte sviker mig så använder SX3 ett utgångspar för metronomen som kallas för Audition. Om dessa utgångar ändrats kan man med andra ord höra allting utom just metronomen. För att åtgärda felet om det skulle uppstå igen trycker dui bara på F4 och försäkrar dig om att fliken Audition har rätt utgångar valda.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.