Jump to content
Annons

Knaster i Audiophile 2496


Ernestad

Recommended Posts

Jag blir helt tokig snart, mitt ljudkort (audiophile 2496) knastrar typ hela tiden, även när jag lyssnar på låtar som jag inte själv spelat in. Alltså när jag lyssnar på nåt överhuvudtaget. Det låter ungefär som det gör när man lyssnar på musik och datorn jobbar stenhård, då kan det knastra, samma ljud här fast typ konstant. Har testat avinstallera kortet och installera om med nyaste drivrutinera. Det sjuka är att det inte blir knaster när jag spelar in, det är alltså bara genom output kanalen som det spökar. När jag kollar på tex sånt jag spelat in i ljudredigeringsprogram ser jag ju åxå att det inte är några höga "knasterkurvor".

TIPS?! *tar livet av mig snart*

Redigerat av Ernestad
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror inte du får mer hjälp för att du startar nya trådar om samma sak,

men jag kan ha fel... 😄

Du borde ange vilket OS du använder och hur din dator ser ut.

Kör du Powercore?

Sitter du med 64 MB ram, till exempel? 😄 Då kan det nog spraka till när du kör ett par wav-filer.

Och så vidare.

Och så felsökning.

Du har förstås testat utgången med olika kablar, olika förstärkare?

Kan man konfiga olika outs på Audiophile? Testat?

Är det när du kör Asio (musikprogram) det knastrar eller bara när du spelar upp med MediaPlayer/Winamp/etc?

...så formulera en fråga som innehåller så mycket info som möjligt, så är jag säker på att någon på forumet kan hjälpa dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt fått samma problem sedan jag formaterade om datorn för en vecka sedan. Skulle kunna tänka mig att det är något problem med deras nya drivrutiner och så har dom tagit bort dom gamla från m-audio.com 😆 Något som är knepigt för mig är att när jag spelar upp låtar i sonar låter det bra och samma sak när jag spelar upp mp3's i spelaren Foobar, men i mediaplayern och winamp knastrar det som aldrig förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...