Daniel H Postat 23 juli 2007 Dela Postat 23 juli 2007 Funderar på att införskaffa en bas och är sugen på en Epiphone thunderbird. Blev sugen på den efter att hört en Gibson thunderbird på en livespelning. Tyvärr har jag inte budgeten för en Gibson. Men någon som har något negativt/positivt att säga om Epiphones Thunderbird bas? Hur står den sig mot andra basar i samma prisklass? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 25 juli 2007 Trådstartare Dela Postat 25 juli 2007 Ingen som har något tips angåeede bas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ludwig Postat 25 juli 2007 Dela Postat 25 juli 2007 testa en, gillar du den så köper du den - that's it! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 25 juli 2007 Dela Postat 25 juli 2007 testa den med axelband i butiken först. Väldigt framtung. Den skiljer sig lite i konstruktionen från Gibsons version som har genomgående hals, Epiphonen har istället skruvad. Ljudet är ganska fett och lämpar sig bra för en trio med gitarr och trummor. Med två gitarrer i bandet tycker jag att den kan ta lite för stor plats och mest gröta till. Den låter med andra ord väldigt bra själv men ofta sämre i en bandsituation. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
4Trax Postat 26 juli 2007 Dela Postat 26 juli 2007 testa den med axelband i butiken först. Väldigt framtung. Den skiljer sig lite i konstruktionen från Gibsons version som har genomgående hals, Epiphonen har istället skruvad. Ljudet är ganska fett och lämpar sig bra för en trio med gitarr och trummor. Med två gitarrer i bandet tycker jag att den kan ta lite för stor plats och mest gröta till. Den låter med andra ord väldigt bra själv men ofta sämre i en bandsituation. Say what??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 26 juli 2007 Dela Postat 26 juli 2007 testa den med axelband i butiken först. Väldigt framtung. Den skiljer sig lite i konstruktionen från Gibsons version som har genomgående hals, Epiphonen har istället skruvad. Ljudet är ganska fett och lämpar sig bra för en trio med gitarr och trummor. Med två gitarrer i bandet tycker jag att den kan ta lite för stor plats och mest gröta till. Den låter med andra ord väldigt bra själv men ofta sämre i en bandsituation. Say what??? Vad menar du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 26 juli 2007 Trådstartare Dela Postat 26 juli 2007 testa den med axelband i butiken först. Väldigt framtung. Den skiljer sig lite i konstruktionen från Gibsons version som har genomgående hals, Epiphonen har istället skruvad. Ljudet är ganska fett och lämpar sig bra för en trio med gitarr och trummor. Med två gitarrer i bandet tycker jag att den kan ta lite för stor plats och mest gröta till. Den låter med andra ord väldigt bra själv men ofta sämre i en bandsituation. Blir nog mest att användas i studiosammanhang (om man nu kan kalla mitt rum för studio). Så jag borde ju kunna se till att den inte blir för dominant i mixen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 26 juli 2007 Dela Postat 26 juli 2007 testa den med axelband i butiken först. Väldigt framtung. Den skiljer sig lite i konstruktionen från Gibsons version som har genomgående hals, Epiphonen har istället skruvad. Ljudet är ganska fett och lämpar sig bra för en trio med gitarr och trummor. Med två gitarrer i bandet tycker jag att den kan ta lite för stor plats och mest gröta till. Den låter med andra ord väldigt bra själv men ofta sämre i en bandsituation. Blir nog mest att användas i studiosammanhang (om man nu kan kalla mitt rum för studio). Så jag borde ju kunna se till att den inte blir för dominant i mixen. Ok, men om du gillar att stå och spela så ska du ändå testa den med axelband i affären för halsen är låång och TUNG. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 27 juli 2007 Trådstartare Dela Postat 27 juli 2007 Ok, men om du gillar att stå och spela så ska du ändå testa den med axelband i affären för halsen är låång och TUNG. Ok, ska försöka komme ihåg det då jag far tid att ta mig ner till musikaffären. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 29 juli 2007 Trådstartare Dela Postat 29 juli 2007 Någon som har något att säga om epiphones basar i allmänhet. Gitarrerna har man ju hört en del negativt om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 29 juli 2007 Dela Postat 29 juli 2007 ja tycker att epiphones basar är sjukt framtunga allihopa.. les paul-modellen är det, sg:n är de, thunderbirden är det.. lite tråkigt o spela på scen för de krävs lite balans.. 😄 men de ltåer helt ok.. kanske inte likadant som gibson:arna, men tillräckligt bra ändå. funkar väldigt bra i rocksammanhagn!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 29 juli 2007 Dela Postat 29 juli 2007 Vill man ha en billig och prisvärd bas med en humbucker skulle jag personligen kolla in en OLP (Musicman) Stingray Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.