Jump to content
Annons

Tips på bra men enkel filterplugg


suprapappa

Recommended Posts

hej

jag sitter med en låt som är ganska dynamisk och där jag vill ta bort drivet ibland utan att stanna upp takten helt....trummorna kommer från hypersonic. i hypersonic finns enkla "hyperknobs" 😆 för att snabbt och enkelt förändra ett ljud....

jag har för trummorna skruvat på "tone" så att jag där jag vill ha ner drivet skruvar ner (typ) diskant så att trummorna blir muggiga men pulsen i basen finns kvar....idén funkar bra men filtret låter skit

det handlar om organisk, soulig pop och jag e inte så bevandrad bland filterpluggar o dyl som e vanligt i elektronisk musik....

jag söker ngt som (gärna e gratis) inte har så många rattar men låter bra och låter mig filtrera trummor på ett snyggt sätt

tips?

tack

petri

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hej

jag sitter med en låt som är ganska dynamisk och där jag vill ta bort drivet ibland utan att stanna upp takten helt....trummorna kommer från hypersonic. i hypersonic finns enkla "hyperknobs" 🙂 för att snabbt och enkelt förändra ett ljud....

jag har för trummorna skruvat på "tone" så att jag där jag vill ha ner drivet skruvar ner (typ) diskant så att trummorna blir muggiga men pulsen i basen finns kvar....idén funkar bra men filtret låter skit

det handlar om organisk, soulig pop och jag e inte så bevandrad bland filterpluggar o dyl som e vanligt i elektronisk musik....

jag söker ngt som (gärna e gratis) inte har så många rattar men låter bra och låter mig filtrera trummor på ett snyggt sätt

tips?

tack

petri

Denna är inte gratis, men jävligt enkel och BRA:

Sonalksis TBK

Så underbart med den stora guldratten. Ingen tvekan om vad den gör inte 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

jag sitter med en låt som är ganska dynamisk och där jag vill ta bort drivet ibland utan att stanna upp takten helt....trummorna kommer från hypersonic. i hypersonic finns enkla "hyperknobs" 🙂 för att snabbt och enkelt förändra ett ljud....

jag har för trummorna skruvat på "tone" så att jag där jag vill ha ner drivet skruvar ner (typ) diskant så att trummorna blir muggiga men pulsen i basen finns kvar....idén funkar bra men filtret låter skit

det handlar om organisk, soulig pop och jag e inte så bevandrad bland filterpluggar o dyl som e vanligt i elektronisk musik....

jag söker ngt som (gärna e gratis) inte har så många rattar men låter bra och låter mig filtrera trummor på ett snyggt sätt

tips?

tack

petri

G-band

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...