Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjoosan!

Någon som har en aning om jag kan flytta allt jag har i min studioburk. dvs synthar mappar hela skiten till min en hjälpburk (laptoppen) eller måste jag ominstallera all skit igen ?

Förmodlingen alternativ 2 , men det känns lite olustigt att trycka in 300gb i en ny dator.. lär ju ta en vecka

Annons
stupelfrasse (oregistrerad)
Postat

Du borde ju kunna flytta allt utom själva programmen.. eftersom de lägger till DLL-filer å grejer i Windowsregistret.. typ Cubase... Men allt annat borde som sagt gå att bara flytta 😛

Postat

Dina pluggar kan du nog kopiera över från den gamla VST Plugin-mappen till den nya, rakt av. Möjligen undantag för vissa syntar som du installerar från skiva.

Kör du Reason? I så fall hittar du mer info här.

Har du lagt upp egna mallar i Cubase? Leta i så fall på motsvarande mapp som i Reason-fallet (C:\Documents and Settings\*Your User name*\Application Data\)

Preference-filerna är bäst att kopia efter installation av programmen, för att de inte ska bli överskrivna.

Programmen brukar bli bäst att installera på nytt. Glöm bara inte alla uppdateringar du ev hämtat hem från tillverkarnas hemsidor.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.