Stensdotter Postat 22 juli 2007 Postat 22 juli 2007 KT Tunstall What can I say. Jag tar av mig hatten, lägger mig ner o dör. Kan inte svänga mer för mig... Uppbyggnaden av låten är - genialisk. Låten är en all time favourite. Och hon sjunger som en gudinna. Och - NEJ - jag är inte lagd åt det hållet. Kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=M0j_VEs3kXA
Liquid_6 Postat 22 juli 2007 Postat 22 juli 2007 Har aldrig hört henne förr,vilken jävla röst å skönt gitarrspel.Tack för det tipset.
tbruce Postat 22 juli 2007 Postat 22 juli 2007 Riktigt bra! Är det där "akustiskt loopande" påväg att bli en musikstil eller? Har sett många som gör det, alltid lite kul att se... ja när det är bra iaf. 😊 Var nån snubbe på hultsfred som gjorde det för ett par år sen... fast han hade nån sorts hembygd elgitarr som han kunde göra lite speciella percussionljud på. Han fick till en ljudbild som faktiskt påminde om triphop, med bara sång, gitarren och lite effektpedaler.
KillwithSkill Postat 22 juli 2007 Postat 22 juli 2007 Ja, det är apbra det där. Såg henne MED liveband på Live-Earth då körde hon Black horse and the cherry tree. Lät svinbra det med.
amplifire Postat 22 juli 2007 Postat 22 juli 2007 Mm riktigt häftigt att se henne köra, hon spelar verkligen fulländat! 🙂 Tackar för tipset..
Eternal Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 Hon är duktig. Men jag får inte ut något av musiken. Inget jag skulle lyssna något mer på alltså. Enformigt.
Traxtor Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 Ganska duktig tjej! Men kolla in den här snubben då =) http://www.youtube.com/watch?v=71CyqRiFohY
Itzhak Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 (redigerat) jag dejtade en gång en tjej som fick sån där röst efter att ho... ja, det spelar kanske inte så stor roll nu förresten, men roligt var det. som tbruce säger, så verkar den här typen av "live-loop-baserade" saker, bli allt vanligare. hon gör det dessutom riktigt bra. Redigerat 23 juli 2007 av Itzhak
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.