Jump to content
Annons

Var kan man testa Logic för mac

Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Det sägs så ofta att det ska vara såå mycket lättare på Mac än på PC så man undrar hur då lättare? Programmet funkar väl ungefär lika men har en del nya funktioner men that´s är väl ungefär it tror jag i alla fall. Och om man nu inte kör nästan nån midi mer än till trummor hur mycket större nytta har man då som hemmapulare. Jag har lyssnat på sånt som folk gjort som jag vet kör Logic på Mac och det finns inget där som inte jag kan göra till och med i Emagic Logic Audio 5 versionen från big boxen. Där funkar Vst, automatiseringar etc. etc. Ja det är frågor som jag jäkligt gärna skulle vilja ha svar på genom att få testa själv. Så finns det nån som vet nåt läge i Linköpingsområdet där man kan få testa en stund.

Göran

Dela på andra sajter

Annons

Tror inte Musikbörsen i Linköping har nån Mac dessvärre inte Lokalkonkurrenten heller faktiskt men ska kolla. Tack för tipset.

Göran

Dela på andra sajter

Javisst ja du kör ju Mac fan va bra jag gärna kan du nån dag i veckan? I morn kan inte jag sen går det nog, med reservation för att jag måste hinna fixa ersättare som kan hoppa in ett par timmar för mig här hemma.

Göran

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Tack för tipset jo jag såg den faktiskt igår men den va lite dammig hehe har nog inte varit inkopplad på några år och G4:an den kommer väl inte ens i närheten av min P4 3,1 gig kan jag tro. Det blir nog en riktig Mac sen nån gång när jag får lust och framför allt råd och om jag har nån användning för den. Då blir det nog nån av dom med lite mer krut i kanske en sån där Pro med ett gäng kärnor men som sagt då ska jag nog bygga min studio först så jag kan ta lite jobb oxå så jag har nåt att använda den till. Kan man göra en ganska vettig Pop eller Rock låt med runt 20 - 25 audio spår och några Guitar Rig igång och EZ drummer på en PC så räcker ju det ganska långt ändå i hobby samanhang.

Göran

Dela på andra sajter

Blev så nyfiken på Emagic Logic på PC att jag lånade en polares CD.. Men glömde manualen dock.. Hur får jag faanstyget att låta.. När jag klickar record så hör jag metronomen klickar men inte ett sound från dom 2 medföljande demolåtarna.. Trots att dB-mätranna rör sig.. Finns ju 2 audio-drivers att välja mellan.. Audio1 och Audio2.. Fast det spelar ingen roll vilken jag väljer (MME eller Default).. Stendött på demolåtarnas uppspelning ändå.. Finns inget ASIO eller liknade att välja?

Hur får jag i gång eländet?

Dela på andra sajter

På audio flik två ligger Asio som sista alternativ (bocka i där och ev. bocka av på alla andra, ska väl iofs. funka ändå) men då måste du ju ha asiodrivar till ditt ljudkort men det förmodar jag att du har. Där ska då ditt ljudkorts Asiodrivar finnas som val om allt är rätt. Annars så är det nog PC AV (ligger på flik 1 och nog tillsammans med MME) som gäller om jag inte minns fel. Med nån av dom så ska det nog rocka på på Demolåtarna, men dom är ju bara syntgrejer även PC Logic kan ju lite mer än så. Annars så är det som vanligt typ välj rätt output och så, men behöver du ju inte trycka på Rec för att lyssna ta Play. Att metronomen tickar även om det andra inte hörs är nog datorhögtlaren som pratar. Men fan det är ju lättare om du ringer Pm:a så får du numret.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Dela på andra sajter

Tack Brinnande Sven.. ohh.. Goran!

Jo jag har ASIO-drivisar till kortet..Ska kolla sa fort jag fatt snurr pa ratta datorn igen

På audio flik två ligger Asio som sista alternativ (bocka i där och ev. bocka av på alla andra, ska väl iofs. funka ändå) men då måste du ju ha asiodrivar till ditt ljudkort men det förmodar jag att du har. Där ska då ditt ljudkorts Asiodrivar finnas som val om allt är rätt. Annars så är det nog PC AV (ligger på flik 1 och nog tillsammans med MME) som gäller om jag inte minns fel. Med nån av dom så ska det nog rocka på på Demolåtarna, men dom är ju bara syntgrejer även PC Logic kan ju lite mer än så. Annars så är det som vanligt typ välj rätt output och så, men behöver du ju inte trycka på Rec för att lyssna ta Play. Att metronomen tickar även om det andra inte hörs är nog datorhögtlaren som pratar. Men fan det är ju lättare om du ringer Pm:a så får du numret.

Göran

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.