Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag behöver göra en image av min bärbara till min stationära.

Är det någon som vet ett bra prog till detta (INTE NORTON GHOST!! orkar inte föklara varför 🙂 )

Annons
Postat
Hej,

Jag behöver göra en image av min bärbara till min stationära.

Är det någon som vet ett bra prog till detta (INTE NORTON GHOST!! orkar inte föklara varför 😏 )

Du kan inte flytta systemet från en dator till en annan såvida de inte är helt identiska hårdvarumässigt.

Postat

Acronis True Image.

Som Linkowich säger, så är det dock inte så enkelt att föra över systemet. Du kommer att behöva lägga in chipset-drivers och alla andra drivrutiner. Du kommer också att behöva aktivera om ditt Windows, eftersom hårdvaran har ändrats för mycket från systemet som finns på image-kopian - och då kan du troligen inte göra det automatiskt, utan du måste ringa till Microsoft och uppge aktiveringskod - och förklara varför du har behövt aktivera om det... Vissa program och plugins kommer troligen inte att fungera eftersom du har fel hårdvara, så dem måste du också aktivera om med nya koder.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.