Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nisse G här. Har just läst boken "Ett bluesliv" som avhandlar Cornelis liv och återigen har jag drabbats av det oemotståndliga tvånget att skriva visor på svenska och framföra dessa ensam på scen med en nylonsträngad gitarr. Därför har jag nu lagt ut min gamla liveplatta med visor på www.allears.se under artistnamnet Nisse G. Och så har jag skrivit tjugo visor och sånger till. Så om det finns några visromantiker kvar därute kan ni väl titta in hos Nisse G på www.allears.se

Annons
Postat
Nisse G här. Har just läst boken "Ett bluesliv" som avhandlar Cornelis liv och återigen har jag drabbats av det oemotståndliga tvånget att skriva visor på svenska och framföra dessa ensam på scen med en nylonsträngad gitarr. Därför har jag nu lagt ut min gamla liveplatta med visor på www.allears.se under artistnamnet Nisse G. Och så har jag skrivit tjugo visor och sånger till. Så om det finns några visromantiker kvar därute kan ni väl titta in hos Nisse G på www.allears.se

Lyssnade lite på dina låtar... Det lät riktigt bra men samtidigt som och jag kunde gjort det själv nästan.

Och det är inte riktigt lika bra betyg. 🙂

Men när jag lyssnar mer... riktigt bra!

Sköna låtar.

Postat

Har förresten lite kontakt med Cornelis "försvunne son" Bengt Andersson...

Han ska eventuellt komma hem till mig och spela in sin nästa skiva. 🙂

Postat

Lyssnade lite på dina låtar... Det lät riktigt bra men samtidigt som och jag kunde gjort det själv nästan.

Och det är inte riktigt lika bra betyg. 🙂

Men när jag lyssnar mer... riktigt bra!

Sköna låtar.

Du behöver ingen basist? Det låter riktigt roligt det där. 😲

Postat

Välkommen! 60-talet var visans gyllene årtionde med bl a de artister du nämner och Vispråmen Storken. På 80-talet var visan jagad och förvisad. Hade det funnits något statligt verk hade den säkert varit rödlistad. Synthpopen grasserade. Sedan 10-15 år verkar det som intresset vaknat igen med artister som Lars Demian och Lars Vinnerbäck och "gamlingar" som Ola Magnell har tagits till heder igen. Ola saknade skivkontrakt under tio år(!)

Tycker därför att det är skojigt när någon som gillar visor kommer till forumet. Jag har alltid fascinerats av när musiken är mer av en plattform för texten än tvärtom. Jag har lyssnat på din konsert på All Ears och tycker du gör ett styvt jobb. Det är ju inte bara fråga om att sjunga några låtar utan vara story-teller, underhållande och förmedla stämningar. Bäst är det när du inte lutar dig mot dina förebilder utan har ett alldeles eget uttryck. Favoriten är Hej och hå.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.