Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena.

Finns det ngt smidigt sätt att downmixa flera spår samtidigt i Cubase SX3? Jag vill ha dem sparade i separata audio-spår alltså och inte ihopbakade i ett enda spår.

Eller kanske finns det ett bättre sätt att göra: jag ska exportera alla kanaler och skicka till en kille som skall mixa låten åt mig i Protools.

Är att downmixa varje spår det enda alternativet (det är väldigt tidskrävande om man har många spår)? eller kan man importera "track archive" i protools?

Kom gärna med förlslag...

(visste inte om jag skulle lägga detta under Cubase eller Protools, så jag gör båda:) )

Annons
Postat (redigerat)

Nu du skickar filer för mixning vill man ha det som du säger i separata audiospår. Om han vill ha en effekt med så får du bounca ner den kanalen till ett audiospår. Tänk på att alla filerna börjar i startposition innan du skickar också, samt att du döper dom tydligt. Att bounca flera spår samtidigt går inte att göra vad jag vet, men är inte helt insatt i Cubase direkt då jag har PT själv. Vad jag vet så är enda alternativet att skicka separata spår mellan Cubase och PT.

OBS! Glöm inte skicka med en noggrann textfil om t.ex producent tankar, t.ex i tak 23 slag 2 - takt 25 slag 1 skall gitarren träda fram lite extra osv.. Så han vet dina tankar med låten och vad du vill att instrumenten skall ha för roller.

kanske är självklara grejer jag nämner, men är lätt hänt man glömmer 🙂

Redigerat av Gizmozis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.