Ernestad Postat 4 september 2004 Postat 4 september 2004 Hur avinstallerar man ett inbyggt ljudkort i BIOS? Tror att det påverkar mitt Audiophile 2496, och jag har ingen användning för det så jag vill ha bort det men det räcker ju inte att bara avinstallera då det hittas igen varje gång datorn startas om. Hur gör man för att avvaktivera/ta bort ljudkortet genom/i BIOS?
freddie Postat 4 september 2004 Postat 4 september 2004 Antagligen "DEL"-knappen under uppstart. Välj sedan "disabled" I BIOS:en. Exakt var audio-delen finns e ju olika från moderkort till moderkort, men så svårt kan de ju inte va att hitta. Sen e de ju bara att trycka "F10" & spara.
nkai Postat 4 september 2004 Postat 4 september 2004 Vad har du för OS? Det går att avaktivera ljudkortet i enhetshanteraren när man högerklickar på det. 😛
punkrockdude Postat 4 september 2004 Postat 4 september 2004 (redigerat) Ofta finns valet att inativera AC97 Audio under Integrated Pheriphals (väldigt osäker ifall det heter så) i BIOS:et. MvH Rickard Gerthsson Redigerat 4 september 2004 av punkrockdude
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.