Jump to content
Annons

Recommended Posts

Roberth (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej alla!

Ett stort bekymmer nu 🙂

Har noggrant gjort en template i LE som är helt perfekt för mitt sätt att spela in.

Jag har utgått ifrån Tootracks EZdrummer Multi (...för att få ut de olika trumljuden på varsin regel i mixern). Så långt allt väl. Nu till problemet. Metronomklicket tas nu ifrån Ezdrummer, vilket är enormt störande när man gör pålägg. Jag vill ha tillbaka KlopfGeist som metronom.

Någon som kan hjälpa mig med detta irriterande problem?

Har varit in och rotat i Environment men inte lyckats. Enligt manualen så ska den vara aktiverad på Audio Instrument 16 by default men jag får inte till det.

Redigerat av Roberth
Annons
Postat

Om jag var du så skulle jag lägga klicket i PT på en audiofil då Logics metronom inte är 100% att lita på. Fick en inspelning som jag skulle göra pålägg med och producenten skickade med just en klickfil för att han hade gjort det i Logic och berättade för mig att Logics metronom inte var att lita på. Låten skulle gå i 100bpm enligt Logic men det gjorde den inte.

Postat

Hehe, är ganska övertygad om att klicket stämmer i Logic.. Däremot vet jag att det kan uppstå synkproblem mellan TDM (för den som kör ProtoolsHD med Logic som host) och CoreAudio vilket kan leda till att klicket inte hamnar helt i fas.

Ang KlopfGeist-klick: Minns du att du har tagit bort någon KG från environment nån gång? Om inte så är det väl bara att kolla Song Settings/Metronome och se till att allt är riktigt där.

En misstanke är att KlopfGeist vill hålla till på sista instrumentet, dvs om du har ställt in på 32 instrument så ska det finnas en klopfgeist på intrument 32.. Har inte logic pro hemma så detta får du ta som en halvkvalificerad gissning 😏

Postat
Hehe, är ganska övertygad om att klicket stämmer i Logic.. Däremot vet jag att det kan uppstå synkproblem mellan TDM (för den som kör ProtoolsHD med Logic som host) och CoreAudio vilket kan leda till att klicket inte hamnar helt i fas.

snacka om att jag måste ha missuppfattat honom då 😏

Roberth (oregistrerad)
Postat

Ang KlopfGeist-klick: Minns du att du har tagit bort någon KG från environment nån gång? Om inte så är det väl bara att kolla Song Settings/Metronome och se till att allt är riktigt där.

En misstanke är att KlopfGeist vill hålla till på sista instrumentet, dvs om du har ställt in på 32 instrument så ska det finnas en klopfgeist på intrument 32.. Har inte logic pro hemma så detta får du ta som en halvkvalificerad gissning 😠

Ja så var det. EzDrummer låg som Intrument 64. Jag fipplade lite i environment och fick till det till slut. Har väldiga problem att förstå den delen av Logic 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.