Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

OK. Tydligen har jag fått en grej ok bakfoten. Midikanalen är till för att få ner mitt Groove agent på plats alltså... OK. Done and check. Har nu ett lysande trumspår sparat på min låt. Hur går jag nu tillväga för att få den på ett audiospår inför en audio mixdown? Kollade instruktionsmanualen, där stog inget o när jag gick in på Operation manual så stog det bara att jag måste göra om midin till audio för att få med den i mixdown...

Har inga keyboards eller ntå. Så, what to do? Tack.

Annons
Postat (redigerat)

Om det är Grove Agent VST instrumentet du använder behöver du inte göra om det till wav (audiospår) innan.

Utan du tar bara och exporterar ut låten.

Då går du till File --> Export ---> Audio Mixdown

Om du bara vill ha Trumkompet som wav (audiospår) så kan du mute:a alla andra kanaler förutom det spåret, och göra precis som ovan. Exortera bara den kanalen med andra ord.

För att sen importera in hela wav filen till Cubase igen.

Edit: Detta gäller för alla VST instrument.

Redigerat av Soundborn
Postat
Om det är Grove Agent VST instrumentet du använder behöver du inte göra om det till wav (audiospår) innan.

Utan du tar bara och exporterar ut låten.

Då går du till File --> Export ---> Audio Mixdown

Om du bara vill ha Trumkompet som wav (audiospår) så kan du mute:a alla andra kanaler förutom det spåret, och göra precis som ovan. Exortera bara den kanalen med andra ord.

För att sen importera in hela wav filen till Cubase igen.

Edit: Detta gäller för alla VST instrument.

Jaaa... jag märkte det till slut. Det var så jag gjorde först men inget hände. Sen när jag tog bort "All midi inputs" på input o exporterade så funkade de kanon. Men tack ändå.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.