Jump to content
Annons

maskindiskmedlet löser inte upp sig...


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Varför löser inte maskindiskmedlet upp sig?? Jag köpte ett "Willys maskindiskmedel" på Willy's och efter att jag kört maskinen i 2.5 timme, så ligger klumpen förvisso utanför diskmedelsluckan inuti maskinen men fortfarande till 80% oupplöst... Vad kan det komma sig?

☺️

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)
Hmm, knivigt problem... Verkar olösligt.

☺️

...och jag har kört programmet 3 gånger häromda'n... slängde sedan halva diskmedelstabletten och resten kunde lösa upp sig. Men det tog ju 2.5 timmar (längsta programmet) x 3 gånger = 7.5 timmar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😲 !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag brydde jag mig inte om det, så jag slängde ut den överblivna tabletten efter 2.5 timme och körde maskinen utan diskmedel i 35 minuter till. Undrar om det är bra?

😆

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Köp andra tabletter, de du har verkar inget bra... Det lönar sig nog, det låter varken billigt eller miljövänligt att köra en diskmaskin i 7,5 timmar. Eller smula sönder tabletten. Eller kolla om maskinen verkligen ger nån värme, det kanske är nåt fel på den så det bara är kallvatten och då kanske det inte löser sig pga det.

Eller vad fan vet jag, helt plötsligt trodde jag att jag var nån slags diskmaskinsexpert... vilket jag inte är. Har ägt en sådan en gång, men den var trasig. Inte en expert då alltså. En maskin.

Undrar hur länge det tar för en diskmaskinsexpert att lösa upp sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vattnet tar längre tid på sig på sommaren för att bli varmt, så det märker jag i kranarna. Men efter 5 minuter ska det nog ha uppvärmts. Att smula sönder tabletten hjälper inte, den försvinner inte ut ändå, kornen den består av är för grova. Kan man reklamera hos Willys (livsmedelsbutik) och få 26.50 kr tillbaka?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Vattnet tar längre tid på sig på sommaren för att bli varmt, så det märker jag i kranarna. Men efter 5 minuter ska det nog ha uppvärmts. Att smula sönder tabletten hjälper inte, den försvinner inte ut ändå, kornen den består av är för grova. Kan man reklamera hos Willys (livsmedelsbutik) och få 26.50 kr tillbaka?

😏

:musik

Tar inte diskmaskiner in kallvatten?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag bytte mot Änglamark från Coop, eller rättare sagt var tvungen att köpa ett sånt paket också. Efter det lilla korta programmet på 30-35 minuter så hade tabletten redan då löst upp sig!

Jippie!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...