nilsemil Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 åh, tack så mycket.. ska kolla upp dessa!föresten slog mig även här om dagen att det skulle vara skönt med en tamburin plugg, borde väl finnas tycker man? någon som sett? 🙂 tack å hej! varför inte köpa en tamburin. mkt roligt att spela. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobias J Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 Fick jag bara välja en tar jag Lennardigital Sylenth1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 Native FM8 och Massive, Cakewalk Rapture är ok också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
octavarium72 Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 Ez Drummer (alla expansionerna) Spectrasonics Trilogy Spectrasonics Atmosphere Spectrasonics Stylus RMX Steinberg Virtual Guitarist Synthogy Ivory Och snart Big Fish Audios Acoustic Legends Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 Drumkits from Hell Superior om jag vore utan den skulle jag vara mycket olycklig.. om det skulle komma nya expansioner...eller tom en DFHS II skulle min lycka vara total!! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrivKraft Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 Aaaalrightythen! AudioRealism Semi Modular PowerCore 01 (En SH-101 kopia) PowerCore Virus FM8 Favvoverktygen kommer från Nomad Factory! PSP VintageWarmer är inte heller tokig! PEACE! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RayBlake (oregistrerad) Postat 1 september 2007 Dela Postat 1 september 2007 Mina mest använda: EZ Drummer Spectrasonics Atmosphere Spectrasonics Trilogy Hypersonic II SampleTank 2XL EWQLSOGold Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perko Postat 4 september 2007 Dela Postat 4 september 2007 * albino 3 * Blue * Absynth * Atmosphere * Nexus * Vanguard * Octopus * Fm7 * Fm8 * Moog Modular Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
börnen (oregistrerad) Postat 6 oktober 2007 Dela Postat 6 oktober 2007 Native Instruments B4II Spectrasonic Atmosphere Vanguard är mina tre bästa... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Holmgren_DJ Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 (redigerat) Hej! Vilken Vst tycker DU är bäst? & Varför är den bäst? Jag har så många och jag tycker dom e bra på olika saker, men Vanguard är faktiskt en favorit. Får helt enkelt fram ljud som låter bra! Redigerat 26 november 2007 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd i ämnet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Flebbo Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Hej! Vilken Vst tycker DU är bäst? & Varför är den bäst? Jag har så många och jag tycker dom e bra på olika saker, men Vanguard är faktiskt en favorit. Får helt enkelt fram ljud som låter bra! Nexus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
yobare Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 adda min msn JohanBryntesson@hotmail.com jag tycker så här... v-station nexus massive predator rapture Voyager sjukt bra gratis synth z3ta+ vanguard albino blue Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Taner Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Nexus och z3ta+ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Bästa VST är i mitt tycke nog V-station, Komplexer osv. Bästa VST ROMpler är nog Nexus och Spectrasonics Atmosphere & Trilogy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Ediroll orchestra och V-station Både två är äldre och små synthar som ändå går att använda, och i många fall låter bättre än dom större romplers som finns på marknaden, Jag använder oftast ediroll orchestra i första hand och sen dubbar jag med East west stora pakett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrivKraft Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Just nu! För Basar: "U-NO-60"! En Juno60 kopia som inte är så dum! Det har gnällts om syntens inbyggda chorus men gillar man inte det, stäng av det och lägg på ett eget! Gratis liten godbit som man kan feta till rätt bra! Finnes DÄR --> http://kunz.corrupt.ch/?Products:VST_U-NO-60 För diverse smått och gott: AudioRealism Semi Modular! En synt till allt! Feta basar, knasiga ljud, typiska acidslingor, snygga leads med mera med mera! http://www.audiorealism.se/abl_pro_cookin.htm Och som alltid för mixning och mastring: Nomad Factory Blue Tubes Bundle! 😳 http://www.nomadfactory.com/products/bluetubes_v3/index.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andka771 Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 1.) Reason, med refill Reason piano 2.) Arturia Minimoog V 3.) NI B4 II Dessa använder för alla live spelningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 XPAND Okej, detta är inte den bästa direkt, men jag säger den då den hamnar på i princip varje produkltion hos mig på ett eller annat sätt, samt att den är gratis ger den ännu mera styrka. Klart en gratisplugg som är användbar. MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 Reason! med egna samplingar och kommersiella samplingar och gratis samplingar och andra samplingar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 Som gammal synthrattare (hårdvara alltså) så är jag väldigt förtjust i dom sound man kan åstakomma med Native Fm8 Kolla in http://www.native-instruments.com/index.php?id=fm7_us Mm.. Gillar att man kan blanda samplingar, "analoga" filter med hederlig FM.synthes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 29 november 2007 Dela Postat 29 november 2007 Spectrasonics Atmosphere Kontakt (sampletekk pianon...) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 29 november 2007 Dela Postat 29 november 2007 Drumkits from Hell Superiorom jag vore utan den skulle jag vara mycket olycklig.. om det skulle komma nya expansioner...eller tom en DFHS II skulle min lycka vara total!! Din lycka på ett fat: http://www.toontrack.com/s20.asp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 6 december 2007 Dela Postat 6 december 2007 Spectrosonic Atmopshere Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tracer Postat 25 februari 2008 Dela Postat 25 februari 2008 (redigerat) * Nexus * Vanguard + diverse samplingsbibliotek typ Mutekki och Üebershall Saknar subtractorn från reason, från den gamla tiden när man körde "fulversioner".. edit: även 404:an från FL var najs att leka med 😱 Redigerat 25 februari 2008 av Tracer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonathanhitochdit Postat 26 februari 2008 Dela Postat 26 februari 2008 Ah, Tack för tipsen. ska ladda ner dom så fortsom möjligt. Nä, skoja. 🙂 Finns det nån liknande Ljudbibliotek som sampletank? Funderar på att köpa East West Colosus eller hur den nu stavas men det är så stoooor! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base10 Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Sylenth1 vanguard zebra 2 Har jag testat, cpu snåla 😛 um o sen finns ju FM8 Z3ta+ Korg Legacy cell som drar ganska mycket kraft... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DoT Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Mina favvisar är: Jupiter 8v Stylus RMX PoiZone Silverbox Albino 2 Har beställt en Arturia Analog factory experience nu som jag har höga förväntningar på DoT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micke62 (oregistrerad) Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 IK Multimedias TOTAL WORKSTATION BUNDLE!!!! 😄 Sample Tank Sonik Synth Miroslav Philharmonik Alla dessa tre synthar ingår i bundlen, Sample Tank är kompatibel med både Sonik och Miroslav Philharmonik + flera andra märken på marknaden. Ca: 8000 ljud finns i ljudbanken (21,5 GB) uppdateringar är gratis, bara att tanka hem! MYCKET PRISVÄRD 3995:- har kostat över 14000:- Har också: Trilogy Ez-Drummer Är mina favoriter......./Micke62 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oddgrooves Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 IK Multimedias TOTAL WORKSTATION BUNDLE!!!! 🙂Sample Tank Sonik Synth Miroslav Philharmonik Alla dessa tre synthar ingår i bundlen, Sample Tank är kompatibel med både Sonik och Miroslav Philharmonik + flera andra märken på marknaden. Ca: 8000 ljud finns i ljudbanken (21,5 GB) uppdateringar är gratis, bara att tanka hem! MYCKET PRISVÄRD 3995:- har kostat över 14000:- Har också: Trilogy Ez-Drummer Är mina favoriter......./Micke62 🙁 Jag fyller på med lovord för Sonik Synth och Sampletank. Nexsyn är ganska cool också. I övrigt används EZDrummer hela tiden här. Och ES2. Per Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kraset Postat 29 juli 2008 Dela Postat 29 juli 2008 Mina favoriter är: Nexus med följande extra tillägg: - Dance Orchestra (symfoniorkester med stråkar, etc, etc) - House Vol. 1 - Dance Drums - Total Piano Fantastiskt verktyg där man hittar allt för att komma igång snabbt och att få en massa inspiration. (Jag passade på under julrean som de hade förra året och inhandlade allt ovan.) Och för att komplettera detta med lite mer råa digitala ljud och syntljud är det perfekta komplementet - Vanguard ... och som grädden på moset, när man ska tugga igång med lite hårdare grejer - Slayer 2. Som kompletterande trummaskin för experimentell lek, inspiration och kom-igång-snabbt med lite mer varierade stilar finns - Groove Agent som jag körde en hel del innan jag började med Dance Drums till Nexus. Nu låter jag som en säljare från ReFX, men icke. Jag har dessförrinnan kört gratispluggar för det mesta, så har inte så mycket att jämföra med, men jag har likväl svårt att föreställa mig att det ska finnas så mycket mer fantastiska grejer out-there, men jag har säkert fel. :-) I vilket fall så räcker det här för mig så att jag kan producera de mest obskyra blandingar av musik, från orientaliskt, jazz, och klassiskt till hårdrock och electronica. Så det här räcker långt för mig. Kan dock tänka mig att jag behöver inköpa något bättre när det gäller trummor ifall jag ska göra lite mer seriösa försök på rock. Lycka till i instrumentdjungeln! Själv är jag ganska nöjd med det jag har räknat upp, åtminstone så här långt. 🙂 /Christian --------------- P.S. Jag har tankat upp mitt senaste material på... www.craze.se men det ska betraktas som experimentellt och kan inte mäta sig med speciellt mycket som läggs upp på det här forumet, det är jag medveten om. D.S. --------------- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.