toka Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 (redigerat) Tja! Vilka är era favorit VST synthar och de ni använder er mest av? Mina är: Albino Battery Minimonsta Predator ES1 ES2 Redigerat 26 november 2007 av Olsberg Tydliggjorde rubrik
toka Postat 19 juli 2007 Trådstartare Postat 19 juli 2007 ES1 & 2 är väl ändå inte VST? 😳 Nåja inte direkt men om man räknar mjukvaru pluggar i helhet:)
Hellpig Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 (redigerat) Hyperion... öh. För den heter väl så? Steinbergs brödosmörsynth. Användbara i alla sammanhang, systemsnål och låter ok. Nä! För så heter den inte alls slog det mig när jag tryckte på 'posta'. Hypersonic II heter den och inget annat. Redigerat 19 juli 2007 av Hellpig
Claes Holmerup Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Har ju massor, men dessa är sådana som jag använder ofta - av olika anledningar: Groove Agent (för att slippa göra en halvtrist trumtakt innan det går att komma igång med harmonierna) Virtual Guitarist (kanonbra för mig som inte spelar gitarr men ändå vill ha lite gitarrkomp ibland) Hypersonic 2 (lättanvänt smör-och-bröd-instrument) Sampletank2 XL (som ovan) EWQLSO Gold XP (skitbra orkester-VSTi) Scarbee SID XL (det bästa trum-VSTi som finns; ersätter Groove Agent när det övriga kompet har kommit längre) Scarbee J-Slap'n Fingered (det bästa elbas-VSTi som finns) Scarbee KGB (skitbra elpianon av allehanda slag) Kick Ass Brass (en alldeles egen blåssektion är ju aldrig fel) NI Xpress keyboards (paket med bantade versioner av B4, Pro53 och FM7) ...som sagt de mest använda hos mig. Jag har minst lika många till som inte används lika frekvent (jodå - alla ÄR original... 😉 ).
ludwig Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 lånar tråden litegrann! jag behöver en enkel stråk vst, fiol, cello osv... tipsa!
Eternal Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 lånar tråden litegrann!jag behöver en enkel stråk vst, fiol, cello osv... tipsa! En enkel och snål sådan är Edirols: String "någonting". Tar inte många meg på disken... Under 200MB i alla fall. Går att ställa in en del och de flesta orkesterinstrumenten finns med. Givetvis går det inte att jämföra med EWQL på 16 GB. Men varför inte skriva låtarna med hjälp av detta Edirol och sedan byta ut ljuden när låten ska mixas ner.
ludwig Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 åh, tack så mycket.. ska kolla upp dessa! föresten slog mig även här om dagen att det skulle vara skönt med en tamburin plugg, borde väl finnas tycker man? någon som sett? ☺️ tack å hej!
Desecrated Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Ediroll orchestra Garritan personal orchestra East west Symphonic orchestra gold Ez drummer Trilogy Absynth Atmospheric
Emil Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Logics EVB4 och EVP88, riktigt bra Hammond respektive Elpiano. Addictive Drums, kom igen med stödet för digitaltrummor nu bara!
cm0s Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Kanske ändra topicen till "Era favoritmjukvaruinstrument"? ☺️ Jag gillar: Massive Surge Predator Albino Reaktor Korg Legacy Absynth Kontakt
tomazopantera Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 (redigerat) z3ta+ NI akoustik piano korg legacy edit glömde E-lab Obsession ren och skär kvalitet Redigerat 19 juli 2007 av tomazopantera
hertingen Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Legacy Cell i Korg Legacy Collection använder jag i nästan alla mina låtar. Novation Bass Station och REZ 2.0 är också favoriter.
prophet71 Postat 28 augusti 2007 Postat 28 augusti 2007 Dessa är mina absoluta favoriter: - The DrumSource - SuperWaveP8 - Synth1
AssOwL™ Postat 28 augusti 2007 Postat 28 augusti 2007 EmulatorX Albino Massive Edirol Orchestra FM8 Batteri 3
Bone Postat 28 augusti 2007 Postat 28 augusti 2007 Ez Drummer Majken's Chimera Imposcar Sfz och ett gäng soundfonter.
VacUm Postat 28 augusti 2007 Postat 28 augusti 2007 Mitt EXS24-bibliotek som har utvecklats under 6-7 år.. Väldans mycket ljud där nu. Ivory Battery Vill ha: Spectrasonics Trilogy för kontrabasljuden Synful Orchestra.
Liquid_6 Postat 28 augusti 2007 Postat 28 augusti 2007 (redigerat) Fm8.Fm7 Absynth 3 Refx nexus(rompler,men ändå) Spectrasonics atmosphere Rob papens Predator Vanguard Battery 3 Redigerat 28 augusti 2007 av Liquid_6
L.C Postat 29 augusti 2007 Postat 29 augusti 2007 Jag kan inte leva utan albino 3 idag. Har den till nästan allt. För mastring är Digital Fishphones endorphin oersättlig för mig!
Hambern Postat 29 augusti 2007 Postat 29 augusti 2007 Jani... Just nu är det väl: FM8 EZDrummer NI Akoustik Piano Novation V-Station NI B4 II U-he Zebra 2 och Zebralette (underskattade pluggar)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.