Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er.

Idag köpte jag M-Audio Projectmix I/O och i manualen står det följande:

With the ProjectMix I/O in Cubase mode, launch the application and choose Device Setup from the Device menu. Next, click on the Add/Remove tab and a list of products will appear. Click on Mackie Control, then click Add. Click on the Setup tab and click Mackie Control in the left column. Choose Control for both the input and output MIDI ports. Then select VST Audio Bay and set the Master ASIO Driver to

ProjectMix Multichannel, then click Apply

Jag har ProjectMix i Cubase mode, men det finns ingen Mackie Control i listan med produkter??

Jag har Reason installerat och där finns Mackie Control med.

Snälla om nån vet så hjälp mej.

Thanks on forehand.

MT

Annons
Postat
Hej...jag är glad amatör och jag kanske skulle talat om vad jag har för övrig hårdvara:

PC, Windows XP, P4 3.0Ghz, 512 Mb RAM.

Allt är installerat enligt instruktioner som följde med Projectmixen.

Nu har jag provat på två olika datorer med olika Firewire kort ifall det skulle vara problemet.

Men nej då !!

Jag har sökt och letat i forumet efter hjälp men inte hittat det.

Är det ingen annan som haft samma problem?

//MT

AddeE (oregistrerad)
Postat

Hallå!

Kan du möjligtvis välja HUI-protocol istället för mackie?

Har för mig att något av dem ska gå att välja i cubase (kör numkera pro tools och kan därför inte titta efter själv).

Postat

i cubase väljer du i övre raden devices- device setup- add/remove och mackie control i listan under och sedan add länst ner så har du mackie control i vänster kolumn när du öppnar devices nästa gång då väljer du mackie control och gör inställningarna till höger.

Postat
Jaha. Då förstår jag varför det inte fungerar. Då är det alltså en uppgradering som gäller. !@#%&! Ännu mera pengar... :-(

Tack för all hjälp, ni är bäst!

/MT

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.