Ernestad Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 (redigerat) Hur distar man en bas på billigaste sätt? (för inspelning alltså) Går det med mjukvara? Tips på mjukvara isåfall, eller billig pedal i värsta fall? Thank U! Redigerat 3 september 2004 av Ernestad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 Det är såna grejer man måste pröva själv. Köp nån billig distpedal, testa koppla på lite olika sätt. 'Köp' lite olika distpluggar. Testa dig fram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Miss9 Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 Prova amplitube mycket bratycker jag både på gitarr och bas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 Det är såna grejer man måste pröva själv. Köp nån billig distpedal, testa koppla på lite olika sätt. 'Köp' lite olika distpluggar. Testa dig fram. Anledningen till att Ernestad frågar är förmodligen för att slippa just detta... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 Det är såna grejer man måste pröva själv. Köp nån billig distpedal, testa koppla på lite olika sätt. 'Köp' lite olika distpluggar. Testa dig fram. Anledningen till att Ernestad frågar är förmodligen för att slippa just detta... 🙂 Jag har kört en elbas köpt för typ 1500:- genom en boss distpedal och sen skurit bort mittenregistret och tyckte det var skitkul, men tror inget "proffs" skulle gilla hur det lät. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 (redigerat) Jo jag tycker också man bör testa sig fram själv... Det är ju det som är det roliga! Då har man ju dessutom chansen att hitta något "eget". Redigerat 3 september 2004 av Henke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 Prova amplitube mycket bratycker jag både på gitarr och bas Amplitube är kalasbra till bas. Annars finns det en hel del bandkompressorer som man kan överdriva så det distar, vilket kan låta jäkligt bra.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.