Jump to content
Annons

Utrikespolitik eller inte?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Egentligen skulle detta kunna vara en Gallup, men...

I diverse diskussionsklubbar, om man vill kalla dem så, så uppdagas ju ibland nyheter. Jag märker en tendens att utrikespolitik ligger folk varmt om hjärtat, av någon märklig anledning. Det verkar vara en del av nyhetstidningarna som folk verkligen läser om. För egen del är det nog tvärtom - de enda sidor jag verkligen hoppar över...

Hur är det med er? Utrikespolitik eller inte? Och i så fall varför? Man kan ju inte göra så mycket åt de saker som sker i världen ändå, eller hur?! Och har man inte ett jobb där man flänger omkring runt halva jordklotet, så...

Däremot läser jag allt på lokalplanet, om Lisas katt fått ungar, eller vadsomhelst smått... och sporten, kulturen, alla annonser, inrikespolitik, ekonomi, allt... Men utrikes???

Vad fokuserar ni på i Nyhetstidningarna?

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)
I GP läser jag sällan del 1. Läser däremot del 2 men skummar igenom de sista sidorna av sporten. Nöjessidorna i del 3 läser jag med.

Utrikessidorna, finns de i del 1 eller 2? Läser du verkligen inte inrikes???

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

En annan parallell man kan dra är att jag aldrig ser på Aktuellt eller Rapport. Däremot ser jag på Lokal Kanal (lokala nöjesrapporteringen) och VästNytt - Regionala Nyheterna alltså...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag kollar gärna mer efter lokala nyheter. Det är ju lite mer spännande än allt det som händer utanför.. Tjatas ofta om krig, krig, krig och krig... Ibland är det nån som dör oxå... Spännande! 😉

Men när någon krockar med en telefonstolpe här på ort (finns telefonstolpar kvar förresten?) så är det ju bra mycket roligare... Då kanske det är nån man känner 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I GP läser jag sällan del 1. Läser däremot del 2 men skummar igenom de sista sidorna av sporten. Nöjessidorna i del 3 läser jag med.

Utrikessidorna, finns de i del 1 eller 2? Läser du verkligen inte inrikes???

:musik

Utrikes är väl i del 1 tror jag. I del 2 tror jag det är ekonomi, politik, konsument och sport. För inrikes- och utrikesnyheter kollar jag på nyheterna på tv eller läser text-tv. Och det finns inget värre än lokala sändningar med nyhetsankare som pratar ful dialekt och är i en b-studio och ibland avbryts av reklam som lågstadieelever hade gjort bättre.
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ahaa... det är själva upplägget du stör dig på!?

Rättelse: jag kom på att jag faktiskt läser utrikes också, men bara på Text-TV!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...