Ernestad Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 (redigerat) Jag har ett Audiophile 2496 och när jag spelar upp det jag spelat in (spelar mycket med distade gitarrer) även när jag lyssnar på "vanliga" mp3 låtar så knastrar det till rätt ofta, det är väldigt irriterande och jag vet inte hur jag löser detta. Jag har senaste windows XP och senaste drivrutinerna till kortet. Har det med latency inställningar att göra eller vad? Märker då ingen skillnad om jag kör lägre som högre latency buffer. HJÄLP! Redigerat 3 september 2004 av Ernestad
Tokas Postat 3 september 2004 Postat 3 september 2004 När mitt Delta 1010LT knastrade berodde det på att det var fel moderkort. Det kanske är det?
captain nemo (oregistrerad) Postat 4 september 2004 Postat 4 september 2004 Hade samma på Winamp. Det bara dök upp... 😛 Gick över når jag uppgraderade från Windows Me till XP. Prova att installera ljudkortet med drivrutiner från början. //Nemo
Frescomannen Postat 4 september 2004 Postat 4 september 2004 (redigerat) Det är inte så att du spelar in i en högre bit/frekvens och sedan väljer att spara om filen i ett lägre format utan dithering när du mastrar? I sådant fall kan otrevliga pops/clips uppstå. Redigerat 4 september 2004 av Frescomannen
MusicGene Postat 5 september 2004 Postat 5 september 2004 höj latencyn i m-audio control panel till mycket och se om det brusar då.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.