Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag köpte det för inte så länge sedan och har tyckt att det varit kanonbra att göra loopbaserad musik i. Jag skulle kunna tillägga att jag i samma veva som jag råkade snubbla över Project5 v2 gjorde lite efterforskningar i en övergång till Macintosh och Logic då jag tyckt att mitt dåvarande Logic PC började bli lite väl gammalt.

Mitt köp av Project5 v2 fick mig att kolla in Cakewalks stora program, Sonar 6 PE, var efter jag kunde bestämma mig för att stanna kvar med PC:n och helt enkelt köra Cakewalk istället, så nu blir det snart ett inköp av en ny DAW utrustad med Quad Core från Sonica Audio Labs.

Men för att återgå till Project5 v2. Det är ett mycket bra propgram och förmodligen också det roligaste musikprogrammet jag använt. Det kan vara så att man i slutändan väljer att använda Project5 v2 som sketchblock för att sedan koppla det med ReWire till en annan mjukvara som Sonar eller Cubase. Även om det finns de som gör allt i Project5 v2 skulle förmodligen de flesta välja att mixa i ett annat program - helt enkelt för att Project5 v2 saknar bra mixningsmöjligheter. Det finns ingen "mix eller console view" till exempel.

I övrigt är Cakewalks forum mycket trevliga och är också den plats man förmodligen snabbasst kan få hjälp när det behövs.

Postat

Undrar hur stepsequensern funkar vs pinorollen. Jag kör FL studio 7 och är grymt nöjd. Mitt problem är att när jag bygger melodier i FL och använder pianoroll går det så där (Är ingen Mozart) men när jag leker med stepsequensern i Vst synten Lennardigital sylenth1 knäcker jag Mozart 😱 nä rå .......men jag letar efter en liknande lösning för i synten är den inte så flexibel. Och vart rekommenderad att kolla på P5 i Cakewalks forum....Jag citerar "The Stepsequenser in P5 is bitchin....."

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.