Jump to content
Annons

Vst piano!

Liquid_6

Recommended Posts

Undrar lite vad folk tycker är ett bra köp om man vill ha en välljudande piano plugin?finns ju en hel del därute verkar det som.

Dela på andra sajter

Annons
Reason Pianos är jävligt bra.

jag har lyssnat på ljudexempel och tycker det låter rätt nice faktiskt :rolleyes:har även spanat in steinbergs the grand piano,låter bra det med!

Dela på andra sajter

Synthogy Ivory Har det själv och jag har aldrig hört bättre. Visserligen ett virtuell plug och med 40 GB samplingar.

Låter ju kanonbra,är på deras sida och lyssnar på demolåtar 😉

Dela på andra sajter

NI akoustik piano är bra.

ja det är grymt..jag älskar soundet på pianot i den..är sällan ute efter konsert flyglar

även om det finns..så är pianot det jag använder

enda nackdelen är att jag inte gillar hur sustain pedalen låter

det låter cheesy reverb om den..men ändå ..det är det bästa pianot jag snubblat över hitills

😉

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Art Vistas Grand piano låter ju förjävligt! lyssna noga på ljuden så hör du småbrus i dom... det är oacceptabelt för en så dyr plugg.

Visst.. den går att använda till komp. men absolut inte till rent pianolir vid ett intro tex... bruset drar igenom och hörs tydligt

jag tycker inte det finns några alternativ i detta ämne.

BOESENDORFER 290VSTi !

(finns även som komplett piano till kontakt)

Alternativt är dom pianoljuden som följer med Eastwest Colossus, Bla Steinway flygeln låter enormt bra i den synthen.

/Perrra

Redigerat av trancer
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Sampletekk White Grand körandes i någon sampler. (Helst giga men det är inte vst. )

En bra site med många pianon i testbänk är http://www.purgatorycreek.com

Dock kör de med mer än vara VST:er. Man kan i alla fall leta efter ett sound man gillar!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.